English

احداث بوستان‌های چند هکتاری فضای پردیسان را تغییر می‌دهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تغییر فضای پردیسان با احداث بوستان‌های چند هکتاری خبرداد.

احداث بوستان‌های چند هکتاری فضای پردیسان را تغییر می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان در آئین افتتاح بوستان کتاب که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در محله سه مسکن مهر پردیسان برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح این بوستان شهری هستیم که نقش اجتماعی مهمی در این منطقه از شهر خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بابیان اینکه در سال ۹۴ سرانه فضای سبز شهر قم در کلان‌شهرها در رتبه آخر بود، افزود: از سرانه ۷/۱۴ در این سال به سرانه بیش از ۲۰ مترمربع در امسال رسیده‌ایم که در کلان‌شهرها رتبه سوم را با بیش از ۲۶ میلیون مترمکعب سرانه سبز شهری و جنگی دارا هستیم.

جوادیان بیان کرد: یکی از مناطقی که توجه ویژه در توسعه فضای سبز به آن شد، منطقه هشت بود که به‌صورت جهادی و شبانه‌روز عوامل شهرداری در آن حضورداشته و زحمت می‌کشند.

وی بابیان اینکه در این منطقه هم مشکل آب و هم مشکل خاک‌داریم، تأکید کرد: این توسعه فضای سبز نشان می‌دهد که هیچ مشکلی غیرقابل‌حل نیست به‌طوری‌که امروز یکی از بالاترین سرانه‌های فضای سبز را در پردیسان داریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به تعدد پروژه‌های فضای سبز قم تصریح کرد: آنقدر پروژه‌های فضای سبز متعدد هست که در برگزاری افتتاح‌ها با توجه به شرایط موجود مشکل‌داریم و اگر کرونا نبود هر هفته یک افتتاحیه داشتیم.

جوادیان با اشاره به بوستان کتاب نیز ادامه داد: مساحت اصلی این بوستان  ۷/۲ هکتار است که در قسمتی از آن فروشگاه بزرگی توسط سازمان میادین و در قسمتی مسجد محله سه احداث‌شده که به‌صورت یک بسته کامل برای در خدمت‌رسانی به شهروندان آماده‌شده است.

وی به سایر بوستان‌های پردیسان هم اشاره کرد و گفت: چندی پیش بوستان عترت در خیابان مسلم با بیش از ۴۰ هزار مترمربع افتتاح شد. بوستان محله یک در نزدیکی همین بوستان با مساحت ۴/۵ هکتاری نیز بوستانی بی‌نظیر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بوستان‌های محلی در پردیسان را ابر بوستان خواند و افزود: بوستان‌های محله‌ای که در کشور احداث می‌شوند نهایتاً ۱۰ هزار مترمربع است اما بوستان‌های پردیسان تا بیش از ۵ هکتار هم رسیده است که بی‌نظیر است.

جوادیان بابیان اینکه بوستان محله ۳، ۷ و ۸ نیز آماده افتتاح است، تأکید کرد: باغ بزرگ پرندگان پروژه مهم دیگری است که در کشور بی‌نظیر است که با این توپوگرافی و با مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و بیش از ۵ هزار پرنده جز معدود اماکن در دنیا هم محسوب می‌شوند.

وی این پروژه‌ها را در راستای تأکید شهردار بر توسعه اماکن تفریحی در بوستان‌ها برشمرد و تأکید کرد: تله سیژ بوستان علوی و افتتاح بوستان زین‌الدین که ازجمله بوستان‌های فاخر در شهر قم محسوب می‌شود نیز از دیگر پروژه‌های مهم و آماده بهره‌برداری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه