English

۴ هزار اصله درخت و درختچه در کمربندی امام علی(ع) نجات یافتند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از نجات ۴ هزار اصله درخت و درختچه در کمربندی امام علی(ع) خبرداد.

۴ هزار اصله درخت و درختچه در کمربندی امام علی(ع) نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان با تأکید بر حفظ و نگهداری فضای سبز شهر قم، اظهار داشت: توسعه فضای سبز نیمی از رسالت و هدف سازمان پارک‌ها و فضای سبز در افزایش سرانه فضای سبز بوده و بخش مهمی از کار در حفظ و نگهداری آن تعریف می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم توسعه فضای سبز در حاشیه خیابان‌ها و بلوارها را یکی از برنامه‌های سازمان در چند سال اخیر دانست و افزود: نهضت سبز درختکاری حاشیه معابر از سال ۹۵ در قم آغازشده و تا پایان سال ۹۸ بیش از ۳۵۰ هزار متر بااعتباری بالغ ۳۰ میلیارد تومان درختکاری شده است.

یزدی ادامه داد: معابر، ریفیوژها و لچکی خیابان‌ها شامل نهضت سبز درختکاری حاشیه معابر شده و گونه‌هایی با بالاترین بهره‌وری برای کاشت انتخاب‌شده است.

وی در ادامه حفظ فضای سبز ریفیوژ وسط کمربندی امام علی(ع) را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: بعد از جابه‌جایی جدا کنند وسط کمربندی از گاردریل به نیوجرسی بتنی، شهرداری برای حفظ فضای سبز ریفیوژ وسط کمربندی حمایت‌های لازم را انجام داده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از حفظ بیش از ۴ هزار اصل درخت و درختچه در ریفیوژ وسط کمربندی امام علی(ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: تغییر جدا کننده این مسیر مهم و پر ترافیک هزینه‌های سنگینی داشته و شهرداری با هدف حفظ این فضای سبز و پس از رایزنی نیمی از این هزینه را پرداخت کرده است تا از حذف و از بین رفتن درختان جلوگیری کند.

جوادیان گونه‌های درختی این مسیر را نام برد و گفت: زیتون،زیتون ‌تلخ و گونه‌های دیگر کم آب‌بر و مقاوم در مسیری به طول ۱۱ کیلومتر کاشته شده که خوشبختانه موفق به حفظ آن‌ها شده‌ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه