English

در جمعیت روستایی؛

علت افزایش آمار فوت کرونایی مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی است

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم، علت افزایش آمار فوت کرونایی در جمعیت روستایی را مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی دانست و گفت: قشم 80 فوتی داشته که افزون بر 75 درصد آن از یکم خرداد تا پایان مردادماه بوده است.

علت افزایش آمار فوت کرونایی مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بهزادیرئیس شبکه بهداشت و درمان قشم، گفت: بنابراین جزیره قشم به لحاظ تعداد نمونه‌گیری پس از مرکز استان هرمزگان دومین شهرستان استان است و به نسبت میزان جمعیت در جایگاه نخست قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: در این بین سه هزار و 700 مورد مثبت کرونا در این شهرستان شناسایی شده از هر 46 مورد مثبت یک فوت کرونایی ثبت شده است.

بهزادی ادامه داد: 56 درصد از موارد مثبت مرد و 44 درصد زن بوده که 98 درصد آنان ایرانی و 2 درصد غیرایرانی هستند.

وی اضافه کرد: 65 درصد از مبتلایان را جمعیت شهری و 35 درصد را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد در حال که 47 درصد از موارد فوت شهری و 53 درصد روستایی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: علت افزایش آمار فوت کرونایی در جمعیت روستایی مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی، برگزاری نمازجماعت و مراسم عروسی بدون رعایت پروتکل‌ها می‌باشد.

بهزادی افزود: بخش عمده‌ای از جامعه روستایی تست دادن را ننگ می‌دانند و حاضر به انجام تست کرونا نیستند که سبب شده کرونا در روستاها به معضل تبدیل شود.

وی با اشاره به وقوع چهار مرگ کرونایی در هفته گذشته جزیره قشم، ادامه داد: در مجموع 20 درصد فوتی‌ها بدون بیماری زمینه ای بوده و علت اصلی فوت فرد ابتلا به کرونا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم بیان کرد: شهرستان قشم 80 فوتی داشته که افزون بر 75 درصد آن از یکم خرداد تا پایان مردادماه بوده است.

بهزادی تعطیلی عروسی‌ها، تمرینات ورزشی همچون بدنسازی و نمازهای جمعه را خواستار شد و اظهار داشت: متاسفانه در عروسی‌ها هیچ همکاری نسبت به رعایت پروتکل‌ها وجود ندارد و تصاویر آن را نیز در فضای مجازی منتشر می کنند که به نوعی دهن‌کجی به قوانین کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: نمونه‌ای از این اتفاق را در روستای سلخ شاهد بودیم و از متولی آن شکایت کرده‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش قشم در رتبه‌های نخست رعایت موارد بهداشتی در سطح استان قرار دارد و تا کنون 120 همکار آموزش و پرورشی در رفت و آمدها کرونا مثبت شده‌اند که پس از بهداشت و درمان بیشترین ابتلا در مجموعه آموزش و پرورش بوده است.

بهزادی از ابتلای 90 دانش آموز به کووید-19 خبر داد و گفت: البته این دانش آموزان در مدارس حضور نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: نظر فنی شبکه بهداشت و درمان قشم بر تعطیلی 2 هفته‌ای تمامی مدارس است و محدودیت‌ ورود مسافر نیز باید اعمال شود و مراکز تجاری از ساعت 22 بسته شود.

وی گفت: الان 17 مورد مثبت کرونا در بیمارستان قشم وجود دارد که هشت مورد در آی سی یو بوده و سه مورد بد حال هستند که احتمال افزایش آمار فوتی‌ها وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه