English

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان:

رعایت ایمنی در مدارس غیرانتفاعی شهر اصفهان ضروری است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: رعایت ایمنی در مراکز آموزشی به ویژه مدارس غیرانتفاعی شهر اصفهان امری ضروری است.

رعایت ایمنی در مدارس غیرانتفاعی شهر اصفهان ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محسن گلابی با اشاره به لزوم رعایت ایمنی در مراکز آموزشی به ویژه مدارس غیرانتفاعی شهر اصفهان اظهار داشت: قبلا برای احداث مدارس یا تغییر کاربری ساختمان ها برای تبدیل به مدرسه از سازمان آتش نشانی استعلامی صورت نمی گرفت اما ضرورت دارد برای حفظ ایمنی دانش آموزان، استعلام چنین مواردی از آتش نشانی انجام شود. 

وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه آموزش و پرورش و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، پیشنهاد شده تا همه مدارس به خصوص مدارس غیرانتفاعی که تغییر کاربری داده اند و در کاربری های مسکونی مستقر هستند، از سوی آموزش و پرورش به آتش نشانی معرفی شوند تا بازدید ایمنی از آنها صورت گیرد و اکنون که دانش آموزان در مدارس حضور ندارند فرصت خوبی برای انجام این بازرسی هاست

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این تفاهم نامه دارای مفاد آموزشی و بازدید از مدارس است، ادامه داد: بازرسی مدارس از سوی تیم عملیات مستقر در ایستگاه های آتش نشانی انجام و در آن وضعیت ایمنی مدرسه طبق چک لیست ها بررسی می شود. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: قبلا برای احداث مدارس یا تغییر کاربری ساختمان ها برای تبدیل به مدرسه از سازمان آتش نشانی استعلامی صورت نمی گرفت اما ضرورت دارد برای حفظ ایمنی دانش آموزان، استعلام چنین مواردی از آتش نشانی انجام شود.

وی افزود: ساختمان های مسکونی که برخی از آنها تبدیل به مدارس غیرانتفاعی شده است، می تواند از نظر ایمنی مشکلات زیادی ایجاد کند.

محسن گلابی با بیان اینکه آتش نشانی بر اساس درخواست یا ارسال گزارش در خصوص نا ایمن بودن یک مکان وظیفه بازرسی از چنین فضاهایی را پیدا می کند، گفت: این کار شامل بازدید از مراکز عمومی مانند بیمارستان ها، پاساژها، پارک ها و ... است و در مورد ساختمان های شخصی، در صورت بروز حادثه امکان حضور آتش نشانی در محل برای رفع خطر و نجات جان افراد وجود دارد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی