English

پیام شهردار قم به مناسبت روز قم

شهردار قم با صدور پیامی روز قم را تبریک گفت.

پیام شهردار قم به مناسبت روز قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

از تلاقی نور عنایت الهی با باران برکت ولایت، رنگین‌کمان زیبای کرامت نمایان گشت و دختر آفتاب در شهری که آشیانه آل نبی خوانده می‌شود، طلوع نمود. این تربیت یافته مکتب کرامت موسی بن جعفرعلیه‌السلام و خواهر مکرم ثامن الحجج مولانا علی ابن موسی الرضاعلیه‌آلاف‌التحیه‌و‌الثناء چنان بی‌نظیر است که منظومه‌ی غزل‌های ناب گفتارش با قصیده‌های با وقار رفتارش در آمیخت و دیوان شعری حماسی در زندگی کوتاهش سرود که ماندگاریش مرهون ولایت مداریش گردید.

برکات ورود حضرت فاطمه معصومهعلیهاالسلام به شهر مقدس قم منظومه ا‌ی تاثیرگذار است و تاثیر این مهربانوی مجلّله در تالیف قلوب و تنسیق عقول چنان بود که منشوری زیبا از الطاف خداوند انعکاس یافت و قم به عنوان مقصد مکانی حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام مبدا زمانی برای تحولات مهمی در تاریخ تمدن ایرانی و اسلامی گردید. این بانوی عظیم الشان مجاهدتی به قدمت تاریخ نمود و رسالتی زینب‌وار برای حمایت از ولایت به ثبت جهانی رسانید و حضور با برکتش قبله‌ی دل‌های مشتاق شد تا با لبیک‌گویی به دعوت حق، طواف جهاد علمی معرفتی نمایند.

این هجرت سرنوشت‌ساز در امتداد هجرت‌های تاثیرگذار در جهان اسلام است و حلقه وصل مهمی برای اتصال زنجیره هدایت بشریت محسوب می‌گردد و عطر برکت مهاجرت این دردانه‌ی خاندان کرامت، عالم‌گیر شد و به خوبی معنای این فراز زیبای “الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ” مصداق نوین یافت و از کنار این سرچشمه‌ی زلال، چشمه‌های هجرت دینی و معرفتی جوشید و تفاسیر زیبایی برای این آیه شریفه “فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَهٍ مِنْهُمْ طَائِفَهٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ” نمودار گردید.

علم به برکت وجود حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، زمزمی در کنار مضجع شریفشان گردید و جاذبه‌ی معرفتی این سلاله‌ی پاک ولایت، همچون فانوسی دریایی برای قلب‌های متلاطم هدایت‌گری می‌کند و انفاس قدسی و عواطف لطیف را معتکف کوی خود نمود و منظومه برکت شکل گرفت و دل‌های تفکیک را حلقه‌های تشریک نمود و قم امانتدار خوبی برای انتقال میراث نبوت و ولایت شد تا به لطف حق تعالی این پرچم به سر منزل مقصود برسد چرا که قوام قم به قیام قائم است.

در بیست و سوم ربیع الاول، این شهر به کانون توجه دوست و دشمن تبدیل شد و لنگری مستحکم برای دریای مواج تحولات گردید و کسی که قم را بشناسد اذعان می‌کند که روز قم، روز تمدن و روز اثربخشی بر تحولات جهانی و بین‌المللی است.

اینجانب ضمن تبریک سالروز این ورود با برکت، از خداوند متعال توفیق خدمت مضاعف به این خطه آل الله با عنایت امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در سایه پرچم رهبری مقام معظم رهبری برای همگان مسالت دارم.

سید مرتضی سقائیان نژاد

شهردار قم

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه