English

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خبر داد:

ثبت اطلاعات پرداخت های خیریه مبنای دریافت معافیت مالیاتی

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان کرد: نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفا از طریق سامانه پایا یا ساتنا به درج کد 24 رقمی در قسمت شناسه پرداخت اقدام نمایند.

ثبت اطلاعات پرداخت های خیریه مبنای دریافت معافیت مالیاتی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در رابطه با این خبر افزود: بر اساس «بند ح تبصره 17 قانون بودجه سال 1399 کشور»، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفا از طریق سامانه پایا یا ساتنا به درج کد 24 رقمی در قسمت شناسه پرداخت اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: این کد شامل عدد 110 در ابتدا، سپس عدد 11 رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها شماره تلفن همراه رابط مؤسسه بدون در نظر گرفتن صفر اول است.

تشکری اضافه نمود: پس از انجام پرداخت به شیوه مذکور، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت کننده، دستگاه پرداخت کننده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و در سامانه‌ای که به این منظور در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد، طبقه بندی و ثبت می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای این بند، می‌تواند نقشی موثری در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد داشته باشد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه با اجرای تبصره یاد شده، ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه ها خواهد بود تاکید کرد: بر این اساس، موسسات خیریه قادر خواهند بود نتیجه استحقاق سنجی افراد را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت نمایند.

وی اضافه نمود: مؤسسات خیریه می‌توانند سوالات خود را به پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.ir  ارسال نمایند تا همکاران در وزارت متبوع، در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

تشکری در پایان خاطرنشان کرد: سامانه مذکور در فرایند مالیاتی در سال جاری برای عملکرد سال 1398 هیچ تغییری نخواهد کرد و این سامانه، مبنای معافیت مالیاتی عملکرد سال 1399 است که در سال 1400 منظور خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه