English

تجمع بیش از ۱۰نفر ممنوع است/ بندرعباس، بستک وکیش جزو شهرهای قرمز

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تجمع بیش از ۱۰نفر در مجامع عمومی خبرداد و گفت: شهرهای بندرعباس، بستک و کیش جو مناطق قرمز بوده و رعایت پروتکل های بهداشتی در اولویت است.

تجمع بیش از ۱۰نفر ممنوع است/ بندرعباس، بستک وکیش جزو شهرهای قرمز

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: اکنون شهرستان های بندرعباس، بستک، پارسیان و جزیره کیش در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرهای دیگر استان باید دستورالعمل‌های مناطق قرمز را رعایت کنند. 

وی افزود:  در این مدت تعداد مراجعان افزایش یافته است و قطعاً در ۲ هفته آینده شاهد افزایش در بیماران آی سی یو و مرگ و میر خواهیم بود. 

*تجمع بیش از ۱۰نفر ممنوع 

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: در همین رابطه تجمع بیش از ۱۰ نفر در بندرعباس ممنوع اعلام شده و نیابد تجمعات و مراسم شادی و عزا برگزار نمی‌شود؛ همچنین به گفته استاندار هرمزگان با هماهنگی صورت گرفته، با توجه به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در دو استان کرمان و فارس، مبادی ورودی استان هرمزگان از دو محور استان های کرمان و فارس توسط اکیپ های مستقر نیروی انتظامی و هلال احمر به شدت کنترل خواهد شد و  برپایی چادر نیز در اماکن و سواحل شهربندرعباس ممنوع است.

فرشیدی افزود: در سطح استان هرمزگان ۲۰۹ نفر در بیمارستان‌ها با تشخیص کووید ۱۹ بستری هستند یعنی ۲۳ درصد نسبت به اول هفته افزایش داشته و در هفته گذشته ۵۰ نفر در آی سی یو بستری و بین ۱۶ تا ۲۰ نفر هم بیماران بدحال هستند.

*روزانه ۲نفر فوتی داریم 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در هفته گذشته ۱۴ مورد فوتی داشتیم که هفته قبلش ۱۳ مورد مورد بود و به طور متوسط روزانه ۲ فوتی داشتیم، بیان کرد: شهرستان‌های بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه، بندرخمیر و حاجی آباد در وضعیت قرمز قرار دارند.

فرشیدی افزود: در شبانه روز گذشته، ۳ بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌ها به ۸۵۲ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعان در هفته گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است و قطعاً در ۲ هفته آینده شاهد افزایش در بیماران آی سی یو خواهیم بود، تصریح کرد: در هفته گذشته ۳۱۵ بیمار جدید در بخش‌های کووید استان بستری شدند که از این شمار ۴۱ بیمار جدید در بخش‌های ویژه و آی سی یو منتقل شدند.

*دوهفته اینده مرگ و میرها افزایش می یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: روزانه ۶ بیمار کرونایی بستری می‌شوند که از این شمار ۲ بیمار بخش آی سی یو منتقل می‌شود و از دستگاه‌های تنفسی استفاده می‌کند.

فرشیدی با اشاره به اینکه در هفته گذشته ۱۴ مورد فوتی داشتیم که هفته قبلش ۱۳ مورد مورد بود و به طور متوسط روزانه ۲ فوتی داشتیم، بیان کرد: شهرستان‌های بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه، بندرخمیر و حاجی آباد در وضعیت قرمز قرار دارند و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را شدیدتر رعایت کنند.

*مراجعه سریع و درمان زودتر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه بیماران اگر علائم پیدا کردند حتما و زود هنگام به مراکز درمانی مراجعه کنندو کسانی که زود مراجعه می‌کنند راحت و سریعتر درمان می‌شوند، اظهار کرد: کسانی که علایمی همچون گلودرد، سردرد، تنگی نفس و کوفتگی داشتند پس از مراجعه به پزشک حتما خود و خانواده اش ۱۴ روز قرنطینه خانگی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان گفت: از مردم انتظار داریم همچنان همانند گذشته همکاری کنند تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد کاهش آمار مبتلایان و موارد بد حال و مرگ و میر در هرمزگان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه