English

مدیریت شهری در ارتقاء امنیت عمومی نقش بسیار سازنده ای دارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق گفت: با رعایت اصول شهرسازی، مدیریت شهری و نظم شهری علاوه بر اینکه از لحاظ ظاهری به معماری اصیل ایرانی این شهر مذهبی کمک کرده، در ارتقاء امنیت عمومی نیز گام بسیار موثری برداشته می شود.

مدیریت شهری در ارتقاء امنیت عمومی نقش بسیار سازنده ای دارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، چمران بهارلوئی  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق در دیدار با شهردار بافق بیان داشت: با رعایت اصول شهرسازی مدرن در معابر و کوچه های قدیمی و کم عرض  از آشفتگی، بی نظمی و ضعف در تردد کوچه ها و معابر که به نوعی باعث درگیری همسایگان در کوچه های باریک، کم عرض و نامناسب می شود جلوگیری شده و با یک برنامه ریزی هدفمند و مناسب می توان بر آن فائق آمد.

این مقام قضایی اظهار داشت: با توجه به اینکه مدیریت شهری، بسیار مشکل بوده و خصوصاٌ در شهرهای قدیمی که بسترها و زیر ساخت های موجود میراث گذشتگان می باشد علاوه بر حفظ این آثار باید به برنامه ریزی به شیوه مدرن و جامع نسبت به حل مسائل جدید در سطح شهر همت گماشت که این مهم نیازمند تعامل شهرداری با دستگاه قضاست.

وی آب گرفتگی معابر را باعث بروز خسارتهای فراوان به مردم و شهر دانست و تصریح کرد:  با نزدیک بودن به فصل سرما و بارندگی و اینکه کوچه ها و خیابان های سطح شهر در هنگام بارندگی چون شیب مناسب و مسیر برون رفتی ندارند باعث تجمع آب در یک محل و بروز آب گرفتگی محل های مختلف می شود که این امر باعث بروز خسارتهای فراوانی به مردم شده که در فصل بارندگی جهت وصول خسارتهای خود به طرفیت شهرداری اقامه دعوی می کنند.

بهارلوئی افزود: باید با احداث مسیرهای مناسب به هدایت آبهای جاری به بیرون شهر با احداث کانالهایی ویا حفر چاه های جذبی و یا سوق دادن آب های جاری ناشی از بارندگی به قنوات خشکیده و یا سیستم فاضلاب شهری از آبگرفتگی معابر و خیابان های سطح شهر جلوگیری نمود.

وی در رابطه با اراضی که سهم محجورین بحساب آمده و در تملک و تعریض خیابانها نقش بسیار مهمی داشته خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه قانون حساسیت ویژه ای برای محجورین و اموال آنها، بویژه اموال غیرمنقول قائل بوده، در این زمینه دادستانی را از موضوع مطلع و جهت رفع مشکل و جمع بین حقین حقوق شهرداری و محجور نسبت به کارشناسی دقیق و تعیین قیمت و در مقابل ملک معوض و نه بهای آن، برای محجور رعایت غبطه در نظر گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه