English

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تعیین تکلیف اسامی حق التدریسان مشمول استخدامی تا هفته آینده

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: ارسال اسامی برای دوره دانشگاه فرهنگیان، حدود ۷ یا ۸ روز آینده از سوی ادارات کل استان‌ها صورت می‌پذیرد.

تعیین تکلیف اسامی حق التدریسان مشمول استخدامی تا هفته آینده

 قاسم احمدی لاشکی در گفتگوی اختصاصی  خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در راستای اجرای قانون الحااقی تبصره 10 ماده 17 تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس که شامل چهار گروه شرکتی‌ها، خرید خدماتی‌ها، پیش دبستانی‌ ها، آموزش دهنده‌ها و آموزشیاران است، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش کار خودش را آغاز کرده است و منتظر بودیم برگزاری آزمون نهضتی‌ها طبق همان قانون بودیم که این هم انجام شد و بنابراین ما در وزارت‌خانه باید پروسه ورود این قبول ‌شدگان به انضمام دو گروه پیش‌دبستانی‌ها و خرید خدمات را به دانشگاه فرهنگیان آماده کنیم.

وی ادامه داد: طبق ابلاغیه قانون، این گروه باید تا پایان برنامه ششم نهایی شوند و بر این اساس ما فقط از امسال تا پایان سال 1400 فرصت داریم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: سازمان امور استخدامی کشور امسال 25 هزار و 497 نفر ردیف استخدامی به وزارت آموزش و پرورش داده است و ما بر اساس همین باید از بین نفراتی که اکنون طبق لیست موجود مشمول هستند باید هر چهار گروه را روانه دانشگاه فرهنگیان کنیم.

وی تصریح کرد: این عده در حال حاضر جذب نمی‌شوند بلکه فعلاً باید فقط به دانشگاه فرهنگیان بروند و دوره این دانشگاه را باید حتما با موفقیت سپری کنند و پس از اتمام این دوره و نهایی شدن نمره قبولی، می‌توانند استخدام شوند.

احمدی لاشکی بیان کرد: سهیمه استان‌ها نیز امسال از قبل مشخص شده است و به عنوان نمونه این سهمیه برای استان مازندران 2 هزار و 202 نفر را شامل می‌شود که از این تعداد، امسال 699 نفر سهیمه استخدامی دارند.

وی با اشاره به اینکه تقریباً همه استان‌ها به یک شکل است و یک سوم امسال و دو سوم دیگر سال بعد جذب می‌شوند، عنوان کرد: برابر اطلاعی که داریم کل مشمولان این طرح در کشور حدود 59 هزار نفر هستند که 25 هزار و 497 نفر امسال راهی دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و برای این بخش نیز شاخصه‌هایی تعریف شده است و بر اساس این شاخصه‌ها افراد دسته‌بندی می‌شوند و به ترتیب امتیاز جمع می‌کنیم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش افزود: همان طوری که ما سهمیه‌ها را به استان‌ها اعلام کردیم، اکنون استان‌ها هم باید سهمیه‌های شهرستانی و مناطق  رو مشخص کنند و بر اساس این شاخصه‌ها، افراد مشخص می‌شوند و هر کسی که بالاترین امتیاز و نمره را داشته باشد جزو 25 هزار و 497 نفر قرار می‌گیرند و امسال راهی دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و کسانی که امتیازشان با استان و شهرستان همخوانی نداشته باشند در سال آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

وی اظهار داشت: اینکه برخی استان‌ها بخواهند سلیقه‌ای عمل کند امکان‌پذیر نیست و نمی‌توانند این کار را انجام دهند زیرا شاخصه‌ها مشخص است و بر اساس آن باید عمل شود و بنابراین هیچ‌گونه دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد و سفارشات لازم نیز به مدیران استانی صورت گرفته است و استان‌ها هم باید بر اساس معیارها و شاخصه‌هایی که به آنها ابلاغ شده است و طبق زمان‌بندی عمل کنند.

احمدی لاشکی با بیان اینکه سنوات نیز شامل آنهایی می‌شود که در مدارس دولتی در ماقبل 91 فعالیت داشتند، گفت: ارسال اسامی برای دوره دانشگاه فرهنگیان نیز به نظر می‌رسد تا 7 یا 8 روز آینده از سوی ادارات کل استان تعیین تکلیف می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    باسلام خدمت شمانماینده ی محترم، مامعلمان حق التدریس شرکتی۸۸ استان کرمان خواهشمندیم تا به سازمان آپ کرمان پیشنهاد وملزم لحاظ نمودن شش سال سوابق حق التدریسی ما(۹۴تا۹۹)درفرم امتیازبندی شیوه نامه ی مشمولان استخدامی استان کرمان مانندسایر استانهای کشور نماییدتاشش سال حق وزحمات وعمرمابیهوده ضایع نگردد درعوض خداو‌ندبرایتان جزای خیر عطا کند

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه