English

رسانه ها گزارشات تاثیر گذار در حوزه مقابله با کرونا منتشر کنند

فرماندار یزد گفت: رسانه ها گزارشات تاثیر گذار از کرونا ارائه دهند و همانطور که ما در برخورد با متخلفان اغماض نخواهیم کرد مردم هم با مسئولان در مقابله با کرونا همکاری جدی تری داشته باشند.

رسانه ها گزارشات تاثیر گذار در حوزه مقابله با کرونا منتشر کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، سید محمد رستگاری فرماندار یزد در نشست همفکری با اصحاب رسانه در موضوع مقابله با کرونا گفت: تاکنون با اقشار مختلف از جمله هنرمندان، بسیج، نیروهای جهادی، بانوان و مسئولان و ... جلساتی در خصوص مقابله با کرونا در فرمانداری یزد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه وقف اجتماع هستند، گفت: خبرنگاران با اطلاعاتی که از جامعه و محدودیت و معذوریت های مسئولان در تعطیلی بانکها و ادارات دارند می توانند ایده های خوبی در زمینه مقابله با کرونا ارائه دهند و با اخبار تاثیرگذار شرایط شیوع کرونا را باورپذیر تر ارائه دهند.

رستگاری گفت: مقابله با کرونا نیازمند خلاقیت و همفکری است و تاکنون برنامه های زیادی در فرمانداری یزد با همفکری در خصوص مقابله با کرونا مصوب شده که در کشور نیز بعد از یزد اجرا شده است.

وی افزود: در خصوص تیم های مشترک گشت فرمانداری یزد گفت: تیم های گشت متشکل از اماکن، بهداشت، فرمانداری و اصناف با تمام متخلفان برخورد می کنند.

وضع جرایم سنگین برای تردد بعد از ظهر ها در شهر

 وی با اعلام اینکه بعد از ظهرها از ساعت 4و نیم هر روز تا پایان هفته شهر تعطیل خواهد بود، گفت: پلیس راهور جرایم سنگین وضع کرده و با تردد در سطح شهر برخورد می شود.

رستگاری با بیان اینکه از ساعت چهار و نیم بعد از ظهر هر روز تعطیلی ها ادامه دارد، گفت: فقط اصنافی مانند نانوایی، داروخانه، لبنیاتی و پمپ بتزین فعال هستند و تیم نظارتی ما با جدیت بعد از ظهر نظارت خواهد داشت حتی سعی می کنیم در ساعات شب نور شهر را کاهش دهیم.

نقش مهم مردم در محلات برای مقابله با کرونا

وی با بیان اینکه مردم در محلات بهترین نقش نظارتی را در مقابله با کرونا می توانند ایفا کنند، گفت: در حوزه محله محوری مساجد و پایگاه های بسیج و نیروهای جهادی با ما همکاری خوبی دارند و در کنار نظارت نیروهای فرمانداری، قرارگاه جهادی دائم در محلات برای مقابله با کرونا ایجاد خواهد شد.

رستگاری عنوان کرد: مردم باید شیوه و سبک کسب و کار و زندگی را تغییر دهند چرا که کرونا الان در جنگ با دشمنی نامرئی هستیم که همه را تهدید می کند.

وی با اشاره به اینکه کار کارشناسی انجام شده و هرچند سخت است ولی باید اقشار مردم رعایت کنند، اظهار داشت: با تمام متخلفان برخورد می کنیم و فرقی بین پزشکان و بانک ها و ادارات و اصناف نیست به طوری که برنامه پلمپ بانک های متخلف را در دستور کار داریم، به برخی مراسمات مذهبی اخطار پلمپ داده شد و حتی دو داروخانه شبانه روزی متخلف که شیوه نامه های مقابله با کرونا را رعایت نکرده بودند پلمپ کردیم.

وی با اعلام اینکه خانه های مسافری که فعال هستند برای همیشه پلمپ می شوند، گفت: 200 تیم بازرسی داریم و اگر کسی رعایت نکند عناد است.

فرماندار یزد گفت: سه هزار و 881مورد بازدید از ادارات و اصناف و ... انجام شده و 446 مورد پلمپ مراکز متخلف داشتیم.

 محسن دهقان رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری یزد هم در این نشست به فوق بحرانی بودن شرایط استان در شیوع کرونا و مرگ و میر های ناشی از آن گفت: چاره ای جز تعطیلی شهر و همه اصناف وجود ندارد و همه اصناف بدون اغماض باید تعطیل باشند و هیچ ابایی از پلمپ طولانی مدت مراکز متخلف نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی