English

اکبر بهنامجو:

افراد سالمند تا حد امکان از منزل خارج نشوند /آغاز موج سوم کرونا در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: افراد سالمند تا حد امکان از منزل خارج نشوند و در صورت اضطرار با رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک انجام شود.

افراد سالمند تا حد امکان از منزل خارج نشوند /آغاز موج سوم کرونا در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: افراد سالمند تا حد امکان از منزل خارج نشوند و در صورت اضطرار با رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک انجام شود.

وی افزود: موج سوم کرونا در استان شروع شده و از همه مردم تقاضا داریم، نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و با افرادی که به رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجهی نمی‌کنند ،برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری نشست‌ها و دورهمی‌ها از جمله الزامات ساده ای است که تا حد زیادی  ازشیوع کرونا جلوگیری می‌کند.

تعطیلی تالارها به مدت دو هفته

او بیان کرد: از روز چهارشنبه به مدت ۲ هفته برگزاری مراسم در تالارها تعطیل شده و در صورتی که تعداد بستری‌ها کاهش یابد و به زیر ۲۰۰ نفر برسد، بازگشایی سالن‌ها آن هم با ۳۰ درصد ظرفیت امکان‌پذیر خواهد بود.

استاندار اردبیل با تاکید بر پرهیز از برگزاری همنشینی های خانوادگی و برگزاری مراسم در منازل ،خواستار حذف این نشست ها و مجالس شد و اضافه کرد: پرهیز از مسافرت در تعطیلی‌ها  نیز باید رعایت شود، هر چند در استان چندان مسافری وجود ندارد، ولی نزدیکان و اقوام شهروندان که در سایر استان‌ها ساکن هستند به منطقه  مسافرت می کنند که لازم است با توجه به اینکه استان ظرفیت پذیرش مسافر را ندارد، از ورود به استان خودداری کنند.

تعطیلی در ادارات نداریم

 وی توجه به رعایت نکات بهداشتی در بانک‌ها ، مطب‌ها و ادارات را ضروری دانست و گفت: با اینکه تعطیلی در ادارات نداریم، ولی خدمات باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پذیرش نوبتی در فواصل معین ارائه شود.

بهنام جو بیان کرد: مدارس استان نیز به غیر از موارد کم برای رفع اشکال تعطیل می‌باشد .

استاندار اردبیل از تعطیل شدن  قهوه خانه‌ها و  مقابله با ارایه قلیان در این مراکز خبر داد و گفت: تمام غذاخوری ها هم باید بیرون بر شده و در داخل غذاخوری غذا  سرو نشود.

بهنامجو  ادامه داد: در مجالس ختم  بیش از ۵۰ نفر حضور نداشته و تعداد محدود شرکت کنندگان نیز با ماسک و رعایت فاصله حاضر شوند.

استاندار اردبیل از انجام بازرسی ها و گشت‌های بهداشتی در کلیه مراکز خدماتی ، صنفی و رستوران ها خبر داد و افزود: در صورت بی توجهی به نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این اماکن پلمپ می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه