English

افزایش شمار بستری شدگان بیماران کرونایی در مازندران

در حال حاضر ۷۹۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی مازندران و بابل بستری هستند.

افزایش شمار بستری شدگان بیماران کرونایی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، شبانه روز گذشته ۱۵۷ بیمار جدید با تشخیص احتمالی کووید ۱۹ در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل شناسایی و بستری بوده و در همین مدت نیز ۱۲۸ نفر هم با بهبودی نسبی مرخص شدند.

همچنین مجموع بیماران بستری شده در مراکز درمانی مازندران و بابل با افزایش ۲۵ نفری نسبت به دیروز به ۷۹۹ بیمار رسیده و از این تعداد ۱۸۹ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت درمان قرار دارند.

بستری ۱۴۹ بیمار بدحال کرونایی در مازندران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به آغاز موج سوم کووید ۱۹ در استان گفت: ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار تازه مبتلا به کرونا با افزایش ۱۸ نفری نسبت به دیروز در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری و ۱۰۱ نفر هم در همین مدت با بهبودی نسبی مرخص شدند.

سیدعباس موسوی افزود: هم اکنون ۶۴۵ بیمار مبتلا به کروناویروس با افزایش ۳۲ نفری نسبت آمار دیروز در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری بوده و از این تعداد ۱۴۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان‌های تخصصی و تنفسی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شبانه روز گذشته نیز ۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه جان خود را از دست داده اند.

بستری ۲۴ بیمار بدحال کرونایی در بابل

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۲۴ بیمار تازه مبتلا کرونایی در شبانه روز گذشته در چهار بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۲۷ بیمار هم با بهبود یافتن نسبی برای ادامه مراحل بعدی درمان در منزل، ترخیص شدند.

سید فرزاد جلالی به بستری ۱۵۴ بیمار کرونایی هم اکنون در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل اشاره کرد و افزود: ۴۰ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، بستری هستند.

بر اساس اعلام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، حضور نیافتن در تجمعات، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و رعایت بهداشت دست و کاهش دورهمی‌های خانوادگی توسط مردم و هم استانی‌ها نقش بسیار موثری در قطع زنجیره کرونا دارد.

همچنین هر یک از اعضای خانواده با بروز کوچکترین علائم سرماخوردگی در قرنطینه قرار گرفته و در جمع‌های خانوادگی حضور نیابند، زیرا این عمل موجب انتقال و شیوع کووید ۱۹ میان جمع خانواده و دوستان می‌شود.

بر اساس بیان قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا مراجعه دیر هنگام بیماران به مراکز درمانی بوده و مردم باید نسبت به علائمی مانند تب، سردرد، سرفه و تنگی نفس و بی حالی که از علائم شروع کرونا است حساس باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه