English

تلاش‌های داوطلبانه‌ی هلال احمر کیش برای مقابله با کرونا

رئیس جمعیت هلال احمر مرکز کیش چگونگی ارائه‌ی خدمات توسط این سازمان در کیش را تشریح کرد و گفت: امیدواریم با اجرای طرح آمران سلامت از وضعیت نگران کننده شیوع کرونا با افتخار عبور کنیم.

تلاش‌های داوطلبانه‌ی هلال احمر کیش برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «محمد شهاب الدین محمدی عراقی» رئیس جمعیت هلال احمر مرکز کیش در گفتگو با خبرنگار موج با در تشریح عملکرد هلال احمر این جزیره گفت: در هشت ماه گذشته با وجود همه‌گیری ویروس کرونا تمام سازمان‌ها به سهم خود اقداماتی را در راستای مقابله با کرونا انجام داده‌اند که سازمان هلال احمر نیز از این امر مستثنی نبوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، پایش سلامت یکی از اولویت‌های جمعیت هلال احمر بوده که در حد توان به وظایف ذاتی و تکلیفی خود عمل کرده است.

محمدی با بیان اینکه بر حسب دستوراتی که از مرکز و شورای سلامت کیش دریافت کردیم، اقداماتی را مورد اجرا قرار دادیم، اذعان داشت: در خصوص تب سنجی در تمام مبادی ورودی و مراکز تجاری و گردشگری جزیره تیم های نظارتی استقرار یافتند که در نتیجه منجر به عملکردی قابل قبولی شد و پایش سلامتی افراد همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: تا پایان هفته‌ی گذشته بیش از ۷۰۰ هزار پایش سلامت و تب سنجی در جزیره کیش صورت گرفته است که تمرکزمان بیشتر بر مبادی‌های ورودی بود و با همت نیروهای امدادی و افراد داوطلب انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر مرکز کیش تشریح کرد: طبق دستور رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طرح آمران سلامت در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با هدف ارائه توصیه‌های لازم به هموطنان و استفاده از ظرفیت جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در سراسر استان در حال اجراست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این طرح مقرر شده است جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر جزیره کیش با حضور در معابر پر تردد، ضمن ارائه نکات آموزشی، هموطنانی را که بی توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح معابر تردد می‌کنند، راهنمایی و ارشاد کنند.

محمدی گفت: کنترل و مهار ویروس کرونا در کشور به معنای توجه به دستورالعمل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تردد غیر ضروری در معابر است که امیدواریم با اجرای طرح آمران سلامت از وضعیت نگران کننده شیوع کرونا با افتخار عبور کنیم.

وی مطرح کرد: در شورای سلامت کیش مصوب شد مجموعه فعالیت‌های داوطلبانه با محوریت ارائه‌ی توصیه‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف جزیره و با همکاری شورای نظارت بر پروتکل‌ها برگزار شود.

رئیس جمعیت هلال احمر مرکز کیش در ادامه تشریح کرد: طرح آمران سلامت از صبح روز دوشنبه پنجم آبان ماه سال در هفت پایگاه در قالب پایگاه‌های ثابت، سیار، خانه‌های هلال و سمن‌‌ها در سراسر جزیره و در مبادی ورودی بندرگاه و فرودگاه، اسکله های تفریحی و مراکز تجاری و گردشگری آغاز به فعالیت شده است.

وی گفت: امید داریم با اجرای چنین طرح‌هایی از شیوع کرونا و تشدید دوباره این ویروس در جزیره و سراسر کشور جلوگیری تا شرایط را به بهترین نحو مدیریت کنیم و در حال حاضر چاره‌ای جز پیشگیری برای مقابله با این ویروس نخواهیم داشت.

محمدی ابراز کرد: طرح جدیدی را نیز در دستور کار داریم و از خیرانی که توان کافی جهت کمک به نیازمندان دارند دعوت می‌کنیم تا به ۳۰۰ خانواری را که شناسایی شده‌اند و از شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند، یاری رسانیم تا با در اختیار گذاشتن سبد غذایی بخشی از مشکلات معیشتی آن‌ها را برطرف کنیم.

وی با اعلام اینکه خیران به صورت نقدی و غیر نقدی می‌توانند در این طرح شرکت کنند، عنوان کرد: در بحث دارو و درمان بیماران کرونایی در هلال احمر و بخش‌های دارویی آن همکاری مطلوبی را با وزارت بهداشت دارند اما به لحاظ خروجی موضوع اطلاعاتی از جزئیات این مبحث ندارم.

رئیس جمعیت هلال احمر مرکز کیش تشریح کرد: گاهی شاهد عدم رعایت افراد در جزیره هستیم که این موارد بسیار نگران کننده است و در تسریع روند افزایشی این ویروس نقش بسزایی خواهد داشت، از این رو توصیه می‌کنیم تمام شهروندان این موضوع را رعایت کنند و ما هم به سهم خود با حضور در مراکز و پایگاه‌های هلال احمر موارد را توصیه می‌کنیم.

وی افزود: شهروندان از حضور در مراکز شلوغ بپرهیزند چرا که می‌تواند تا بیش از ۹۰ درصد از ابتلای افراد به این ویروس جلوگیری کند.

محمدی در پایان بیان داشت: پایه و اساس جمعیت هلال احمر خدمت داوطلبانه به شهروندان است و ما در جزیره کیش به عنوان مرکز مستقل هلال احمر  به تعداد انگشتان یک دست پرسنل حقوق بگیر نداریم اما مایه‌ی خوشحالی است که بیش از ۲۰۰ داوطلب جوان و خیر در سطح جزیره در پایگاه‌ها و مراکز با افتخار با این سازمان به صورت شبانه روزی همکاری می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه