English

حفظ روند تولید فولاد هرمزگان علی‌رغم شیوع ویروس کرونا

مدیرعامل فولاد هرمزگان ضمن تشریح ترفندهای این شرکت برای حراست از سلامت پرسنل در وضعیت شیوع کرونا، بیان داشت: به دلیل رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش تولید در فولاد هرمزگان نبوده‌ایم.

حفظ روند تولید فولاد هرمزگان علی‌رغم شیوع ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ضمن ابراز رضایت از عملکرد تمامی واحدهای این شرکت گفت: هدف ما و همه کارکنان زحمت‌کش فولاد هرمزگان جهش تولید و دستیابی به رکورد تولید سالیانه با تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام است که برای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست. 

ارزانی با اشاره به نقش فولاد هرمزگان در امر اشتغال‌زایی در استان هرمزگان، تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت را یک هزار و ۵۳۲ نفر اعلام کرد و افزود: دو هزار و صد نفر نیز به عنوان نیروی پیمانکار در فولاد هرمزگان مشغول به کار هستند.

وی در ادامه از اهمیت رعایت نکات ایمنی و حفظ سلامت این کارکنان زحمت کش گفت و اظهار داشت: سال ۹۹ سالی بسیار متفاوت را آغاز کردیم، ظهور ویروس کرونا لازمه برنامه‌ریزی‌های جدیدی در شرکت فولاد هرمزگان بود با توجه به اهمیت سلامت کارکنان بلافاصله کمیته پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با حضور واحد HSE و به ریاست مدیرعامل به صورت هفتگی دایر شد و یکی از تصمیمات این کمیته، کاهش زمان و روزهای حضور کارکنان ستادی، تا اواخر اردیبهشت ماه بود.

مدیرعامل فولاد هرمزگان اضافه کرد: پس از آن نیز با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، برای رفت و آمد کارکنان برنامه‌ریزی کردیم و با تقویت زیر ساختهای اطلاعاتی از قبیل راه اندازی سیستم غربالگری از طریق اپلیکیشن های قابل نصب روی موبایل، تبلت، لپ تاپ و... و همچنین نصب دوربینهای حرارتی جهت اندازه گیر‌ی دمای بدن کارکنان در هنگام ورود به شرکت سعی در حراست از سلامت آنان داشتیم.

وی گفت: تولید انیمیشن، فیلم‌ها و پوسترهای آموزشی و توزیع ماسک، مواد ضد عفونی کننده و اقلام بهداشتی نیز یکی دیگر از مواردی است که انجام شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

ارزانی تاکید کرد: رعایت تمام این موارد درصد ابتلای کارکنان به کرونا و نکته قابل توجه دیگر، کاهش چشمگیر روند ضریب تکرار و ضریب شدت حوادث شرکت در طی نیمه اول سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بوده است؛ به طوری که ضریب تکرار حوادث کل شرکت از ۹۷/۰ به ۴۰/۰ کاهش یافته که بسیار حایز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در این رابطه می‌توان به کسب گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ مربوط به استانداردهای ایمنی و گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ مربوط به استانداردهای مدیریتی محیط زیست اشاره کرد. 

ارزانی در بیان عملکرد تولیدی این شرکت گفت: با شروع شیوع ویروس کرونا در چند ماهه گذشته تاکنون، میزان تولیدات شرکت با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ادامه داشته و به هیچ وجه شاهد کاهش تولید در شرکت نبوده‌ایم.  

وی ضمن اظهار تحقق رکورد تولید ماهیانه تختال با تولید ۱۳۷.۳۹۱ تن در شهریورماه، از تولید ۶۸۷ هزار تن تختال در ۶ ماهه اول سال ۹۹ علیرغم کاهش تامین برق به دلیل کمبود آن خبر داد.

رشد تولید ۲۷ هزار تنی آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر خوب دیگری بود که مدیرعامل فولاد هرمزگان به آن اشاره کرد.

ارزانی در توضیحاتی تکمیل گفت: واحد احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان در مدت ۶ ماهه سال ۹۹ با تولید ۸۴۶ هزار تن آهن اسفنجی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش تولید داشته است.

وی در زمینه ارتقای کیفیت محصولات شرکت، درصد تولید ذوب‌های مطابق با سفارش در سال ۱۳۹۹ را ۹۹.۵۴ و درصد تولید تختال‌های سالم را ۹۸.۶۲ عنوان و میانگین درصد تولید تختال‌های غیر منطبق با سفارش را ۱.۳۸ درصد اعلام کرد.

ارزانی روند کاهشی مصرف انرژی را بسیار ارزشمند اعلام کرد و گفت: در واحد احیا مستقیم میانگین مصرف ویژه انرژی الکتریکی از KWH / TON ۱۱۰ به KWH / TON ۱۰۷.۴ و در فولاد سازی میانگین مصرف گاز طبیعی از NM3 / TON ۸.۲ بهNM3 / TON ۶.۱ کاهش یافته است. 

فولاد هرمزگان2

وی تامین مواد اولیه شامل گندله و آهن اسفنجی را یکی از چالش‌های شرکت‌های فولادی بیان داشت که البته فولاد هرمزگان با برنامه‌ریزی صحیح و عملکرد به موقع موجودی خود را طبق برنامه از پیش تعیین شده، حفظ کرده است.

وی گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تامین سفارشات در واحد خرید و همه بخش‌های قطعات یدکی، مواد اولیه و مواد مصرفی به موقع انجام شده و در این راستا، شرکت، اقدامات لازم را به عمل آورده است. 

مدیرعامل فولاد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام شرکت، اهم این پروژه‌ها را طرح توسعه فولاد هرمزگان بیان کرد و گفت: با حمایت‌های فولاد مبارکه مقرر شد که ظرفیت فولاد هرمزگان در زیر سقف موجود از ۱.۵ میلیون به ۲ میلیون تن افزایش یابد که عملیات افزایش ظرفیت، از ۱.۵ به ۲ میلیون تن آن در حال انجام است.

وی افزود: ضمن اینکه احداث یک خط نورد ورق عریض (پلیت میل) و همچنین احداث یک واحد احیا مستقیم به ظرفیت ۹۰۰ هزار تن نیز در دستور کار شرکت قرارگرفته است.

ارزانی ادامه داد: با به بار نشستن خط نورد ورق عریض در فولاد هرمزگان که ظرفیت آن ۱.۲ میلیون تن در سال است، ورق‌های خاص و API تولید خواهد شد و به تبع، تنوع محصولات این شرکت، افزایش خواهد یافت.

افزایش ظرفیت از ۱.۵ به ۲ میلیون تن در زیر سقف با انجام اصلاحاتی در واحد فولادسازی و ریخته‌گری و برخی زیرساخت‌های شرکت عملیاتی خواهد شد. در همین خصوص پروژه‌های متعددی در دست اقدام است و برخی از آنها نیز در آینده نزدیک شروع به کار خواهد کرد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: احداث واحد تولید ورق عریض، زمینه دستیابی به ارزش‌افزوده قابل‌توجهی برای کلیه ذینفعان در کشور ایجاد خواهد کرد و به عبارت دیگر، تختال فولاد هرمزگان در بخش دیگری از کارخانه به ورق عریض تبدیل خواهد شد.

وی گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته از تقاضای بازار، احداث خط پلیت میل مبتنی بر طراحی و تولید محصول متمایز به لحاظ ابعاد و کیفیت‌های خاص، به عنوان بهترین استراتژی توسعه سبد محصول گروه فولاد مبارکه در بازار در نظر گرفته شده و حضور پایدار شرکت را در بازارهای داخلی و صادراتی سبب خواهد شد و باعث افزایش قدرت رقابت و افزایش سهم بازار می‌ شود. 

وی افزود: از طرفی با توجه به توسعه ظرفیت صنایع کشتی سازی، صنایع نفت و گاز، لوله سازی، صنایع پتروشیمی، پروژه عمرانی، ماشین آلات و... در سال‌های آتی نیاز این صنایع به ورق‌های عریض در کشور بیش از پیش با رشد قابل توجهی مواجه خواهد شد و سهم شرکت فولاد هرمزگان در تأمین نیاز بازار تعیین کننده خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی