English

فرزاد ارزانی تاکید کرد؛

ضعف دانشگاه های هرمزگان در پرورش نیروی مورد نیاز صنایع استان

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: دانشگاه‌ها باید تحقیق کنند که صنایع استان همچون فولاد، نفت و ..نیازمند چه رشته‌هایی هستند و در راستای راه اندازی این رشته‌های تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند.

ضعف دانشگاه های هرمزگان در پرورش نیروی مورد نیاز صنایع استان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، در دومین روز از نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق های تولید، در پنل تخصصی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد، اذعان داشت: من معتقدم یکی از اشکالت اساسی که در سطح استان وجود دارد این است که ما بیشتر از آنچه عمل می کنیم، حرف می زنیم. 

وی ادامه داد: من با جناب آقای جادری استاندار سابق و رئیس سازمان صمت هرمزگان صحبت کرده ام که شهرک های صنعتی معمولا نیازهای شرکت های بزرگی مانند شرکت های فولادی و نفتی را بر آورده نمی کنند. 

ارزانی بیان کرد: ما لیست نیازهایمان را اعلام کردیم و طی نامه ای از مسوولان استان خواستیم که نیاز های ما را به شهرک های صنعتی اعلام کنند، به طور مثال ما می بایست یک سری قطعات سنگین را تعمیر و برخی فرآیندها را اصلاح می کردیم، اگر این تعمیرات در استان صورت می گرفت برای ما بسیار به صرفه بود و نیازی نبود به شهرهای دیگر ارسال شود که این امر علاوه بر هزینه های اضافی مالی که بر تولید کننده تحمیل می کند، چندین روز نیز باید منتظر بازگشت و تعمیر قطعه معیوب بمانیم. 

وی با ابراز گله مندی از شهرک های صنعتی استان افزود:  شرکت هایی که در شهرک های صنعتی مستقر هستند باید توانایی های خود را منطبق بر صنایع بزرگی که در استان واقع شده اند، پرورش دهند. 

فرزاد ارزانی بیان داشت: شرکت فولاد هرمزگان در حال حاضر مشغول همکاری با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها است، وظیفه ما تولید فولاد است اما در کنار آن به مراکز علمی و تحقیقاتی نیز  توجه کرده ایم. 

مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه اذعان داشت: بوروکراسی در کشور و در استان هرمزگان زیاد است به طور مثال در حال حاضر شرکت ما کالایی را که از سمت دیگر دنیا خریداری کرده و پس طی تمام این مسافت به کشور رسیده است، نمی توانم از گمرک ترخیص کنم.

وی ادامه داد: سرانجام با تلاش فراوان توانستم کالای مورد نظرمان را با وجود تمام مشکلات، تا بندر شهید رجایی حمل کنیم اما اکنون از ترخیص آن از گمرک شهید رجایی عاجز هستیم، چرا که گرفتاری و مشکلات در درون سیستم داخلی بیشتر است. 

فرزاد ارزانی با اشاره به ضعف دانشگاه های استان در خصوص پرورش فارغ التحصیلان کار آمد برای صنایع استان، بیان کرد: با وجود اینکه شرکت های بزرگ فولادی در سطح استان فعال هستند، در دانشگاه هرمزگان رشته تحصیلی متالوژِی هنوز وجود ندارد، نیاز های دانشگاه های استان باید مطابق با صنایع استان نیز باشد. 

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه گفت: در دانشگاه های استان رشته هایی تدریس می شوند که  به درد صنایع استان نمی خوردند و کارایی برای صنایع ندارند، دانشگاه ها باید تحقیق کنند که صنایع بزرگ استان همچون فولاد و نفت و ... و نیازمند چه رشته هایی هستند و در راستای راه اندازی این رشته های تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند.

فرزاد ارزانی تشریح کرد: متولیان شهرک های صنعتی و سازمان صمت و صنایع کوچک استان باید به عنوان محور باشند و برنامه ای برنامه ای مدون برای همکاری تنگاتنگ صنایع بزرگ با بنگاه های کوچک، تدوین کنند. 

وی گفت: صنعت ما یک بخش خصوصی است و در این راستا وظیفه ای ندارد با این وجود به شخصه تمام تلاشم را بکار می گیرم تا نیازهای صنعت فولاد را در استان بر آورده کنم و باید تاکید کنم که اولویت برای ما استان است. 

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اذعان داشت: برای ما بسیار رنج آور و سخت است که کالایی را به خارج از استان ارسال کنیم اما در این شرایط مجبور به این کار هستیم.

وی در پایان گفت: باید کاری در راستای بهبود وضعیت صورت گیرد و متولی این امر بخش دولتی است نمی توان از بخش خصوصی انتظار داشت که وظایف دولت را نیز انجام دهد ما دولت نیستیم و دولت باید نقش اتصالی و نظارتی خود را ایفا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه