English

نماینده ولی فقیه در کردستان:

شنیدن دیدگاه های هنرمندان می تواند زمینه ساز رشد وتعالی باشد

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به جایگاه هنرمندان اظهار داشت: شنیدن دیدگاه های هنرمندان و اساتید عرصه هنر می تواند زمینه ساز رشد وتعالی این حوزه باشد.

شنیدن دیدگاه های هنرمندان می تواند زمینه ساز رشد وتعالی باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام حاج عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در دیدار با رییس و کارکنان حوزه هنری، از نزدیک در جریان اقدامات و فعالیت‌های حوزه هنری قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در کردستان دراین دیدار با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط حوزه هنری استان کردستان گفت: جلوه بخشیدن به اقدامات و فعالیت‌های نظام در داخل و خارج از کشور در بخش‌های مختلف با زبان هنر از وظایفی است که حوزه هنری می‌تواند به خوبی آن را به تصویر بکشد. 

حجت الاسلام پورذهبی هنر را از مظلوم‌ترین بخش‌های جامعه عنوان کرد و افزود: این مظلومیت در چند بخش مهم است که باید برای رفع آن درقالب کار جهادی تلاش جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: مظلومیت اول متوجه کم‌توجهی و یا بی‌توجهی مسئولین است که باید با برگزاری نشست‌هایی در جهت توجه دادن آنان به این مقوله تلاش شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی مظلومیت دوم را متوجه مردم دانست و گفت: عدم شناخت مردم از مقوله هنر به صورت درست یکی دیگر از مظلومیت‌هایی است که دامنگیر هنر است.

وی در این زمینه به برنامه‌هایی که در صداو سیما پخش می‌شود اشاره کرد و گفت: در یک برنامه پرمخاطب وقتی مجری برنامه از تماشاچیان دعوت کند تا یک شعر از شاعران نامدار چون حافظ، سعدی، فردوسی و... را از حفظ بخوانند متأسفانه اکثریت این افراد با مشکل مواجه می‌شوندد که این نشان عدم توجه ودرک درست مردم به موضوع هنر است.

نماینده ولی فقیه در کردستان به پیشینه هنر و عرفان کردستان اشاره کرد و گفت: نگاه صرف سرگرمی به مقوله هنر بزرگترین آفتی است که دامنگیر هنر شده است که باید برای رفع آن با بالابردن فهم و درک مخاطبین تلاش شود.

وی زبان هنر را مهم‌ترین زبان عنوان کرد و گفت: امروز یک شعر خوب، یک فیلم مناسب، یک نقاشی و اثر هنری می‌تواند در ارتقای سطح فرهنگ جامعه مؤثر واقع شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی با تجلیل از تلاش‌های استاد اکبر عالمی گفت: در دهه شصت تلاش‌های این هنرمند توانست یک نهضت بسیار ارزشمند در بخش معرفی هنر سینما را با برنامه هنر هفتم پایه‌ریزی کند که بخش عمده موفقیت‌های امروز مرهون آن تلاش‌ها است.

نماینده ولی فقیه در کردستان ضمن استقبال از حضور هنرمندان در عرصه‌های مختلف، آمادگی خود را جهت نشستی صمیمی با هنرمندان و اساتید عرصه هنر و فرهنگ با مسوولیت حوزه هنری عنوان کرد و افزود: شنیدن دیدگاه‌های این عزیزان می‌تواند در جهت کمک به رشد هنر و فرهنگ مؤثر واقع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه