English

تعهد و مسئولیت پذیری و همدلی مسئولان در قبال فعالان اقتصادی در یزد

رییس دادگستری یزد گفت: امنیت سرمایه گذاری در یزد نشان از تعهد و مسئولیت پذیری و همدلی و همکاری مسئولان مرتبط اعم از امنیتی، انتظامی، قضایی، اجرایی و مدیران دولتی و خصوصی در قبال فعالان اقتصادی است.

تعهد و مسئولیت پذیری و همدلی مسئولان در قبال فعالان اقتصادی در یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با توجه به تحقیق جامع صورت گرفته از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، استان یزد، بهشت امنیت سرمایه گذاری در کشور اعلام شد.

وی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد، ضمن تقدیر از همه مدیران بخش های قضایی، اجرایی، امنیتی، دولتی و خصوصی در ایجاد بهترین شرایط سرمایه گذاری در کشور، اظهار داشت: این تحقیق بر پایه تکمیل 26هزار پرسشنامه تکمیل شده از سوی فعالان اقتصادی در کل کشور با در نظر گرفتن 38 مؤلفه و 8 نماگر استان یزد را به عنوان بهترین استان از نظر شاخص ملی امنیت سرمایه گذاری در سال 1398 معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: در این تحقیق، شاخص های بسیاری مد نظر قرار گرفته است که بر اساس هر یک صد هزار نفر جمعیت لحاظ گردیده و موارد بسیار مختلف و متفاوتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.

این مقام قضایی به برخی از پارامترهای مرتبط با دستگاه قضایی در این پژوهش اشاره کرد و بیان داشت: در نماگر یک پیرامون تعریف و تضمین حقوق مالکیت که متضمن هفت مؤلفه می باشد، مواردی نظیر اعتماد به قوه قضاییه، تخصصی بودن رسیدگی به دعاوی تجاری در مراجع قضایی، رسیدگی به اختلافات تجاری از طریق داوری، نرخ رسیدگی به پرونده های قضایی و میانگین زمان رسیدگی به هر پرونده ورودی و اجرای کامل و به موقع احکام مراجع قضایی، لحاظ شده است.

وی ابراز داشت: فرهنگ وفای به عهد و صداقت و درستی، مصونیت مال و جان شهروندان از تعرض، شفافیت و سلامت اداری و بسیاری از شاخص های دیگر در این تحقیق به صورت آماری و یا پیمایشی مورد بررسی قرار گرفته و هر یک از موارد به صورت دقیق مورد ارزیابی شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، رتبه نخست استان یزد در امنیت سرمایه گذاری را که بر اساس میانگین سنجش پی در پی و فصلی شاخص امنیت سرمایه گذاری در ایران در سال98کسب گردید را به فال نیک گرفت و گفت: این مسئله نشان از تعهد و مسئولیت پذیری و همدلی و همکاری مسئولان مرتبط اعم از امنیتی، انتظامی، قضایی، اجرایی و مدیران دولتی و خصوصی در قبال فعالان اقتصادی است و تلاش برای ایجاد شرایط بهتر و ایده آل تر برای سرمایه گذاری و تولید و اشتغال نیز استمرار خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی