English

بخش نظارت قوه قضاییه بر عهده سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری

رییس کل دادگستری استان یزد از قضاوت و نظارت به عنوان دو وظیفه اصلی قوه قضائیه یاد کرد و افزود: بخش نظارت قوه بر عهده سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری نهاده شده است.

بخش نظارت قوه قضاییه بر عهده سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اگر برروی فسادها چشم نبندیم و به بهانه حفط حرمت ها از کنار آن نگذریم قطعا بسیاری از مشکلات اداری و نابسامانی های کشور حل می شود.

وی در بازدید از سازمان بازرسی کل استان یزد که به مناسبت سی و نهمین سالروز تاسیس این سازمان صورت گرفت با بیان اینکه سازمان بازرسی چشم و گوش نظارتی قوه قضائیه محسوب می شود و باید از تمام توان و ظرفیت های قانونی خود در امر نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و در نهایت تهیه گزارشات فنی و کارشناسی و حقوقی استفاده کند.

 امروز اگر شاهد نابسامانی و اخلال در امور مردم در برخی حوزه ها هستیم شاید حاصل برخی ترک فعل هایی است که یک مدیر از ورود جدی به انجام کامل وظایف محوله بالاخص در دوران تحریم و جنگ اقتصادی بی توجهی، سهل انگاری و یا غفلت کرده است؛ این هنر نیست که مدیری بدون درگیری جدی باچالشهای حوزه مدیریتی در حاشیه خدمت کند هنر مدیر آن است که در دوران تحریم با جسارت، صلابت و تمام قوت به میدان مبارزه با تحریم و بیش از آن مبارزه با فساد در درون مجموعه خود بیاید.

وی افزود: به فضل خدا استان یزد از مدیران و کارکنان متدین و متشرع، پاکدست و باصفا و صداقت و اهل خدمت بی منت  و برخوردار از سلامت نفس است و باید مراقبت شود حفظ این وضعیت و ارتقای سلامت نظام اداری را با امر‌نظارت هدفمند و موثر سازمان بازرسی رقم زد.

دهشیری تصریح کرد: البته نظارت ها نباید به گونه ای باشد که مدیر شجاعت و جسارت و فرصت و مجال خدمت خود را از دست دهد بلکه باید نظارت ها پیشگیرانه و همراه با ارائه طریق صورت گیرد و از مدیران سالم، اثربخش، شجاع و ریسک پذیر به ویژه در حوزه مقابله با تحریم و فساد حمایت شود و مورد تشویق قرار گیرند.

وی در تبیین نقش سازمان بازرسی کل کشور گفت: این سازمان به عنوان یکی از بازوان دستگاه قضایی بر حسن جریان امور و  اجرای درست قوانین و حاکمیت قانون در ادارات و سازمان ها نظارت مستمر دارد.

دهشیری از قضاوت و نظارت به عنوان دو وظیفه اصلی قوه قضائیه یاد کرد و افزود: بخش نظارت قوه بر عهده سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری نهاده شده است.

وی با بیان اینکه در دوره تحول و باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  وظیفه قوه قضاییه و به خصوص سازمان بازرسی مضاعف شده است اظهار داشت: تحقق امنیت ، نظارت و پیاده شدن قانون در ادارات مستلزم برنامه ریزی و وقت گذاری و اولویت بندی سازمان بازرسی کل کشور است.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به تدوین سند تحول و امنیت قضایی بیان داشت" برنامه های دستگاه قضایی و سازمانها باید منطبق با این اسناد  تنظیم و عملیاتی شود.

وی ضمن اشاره به رویکرد جدید سازمان در دوره تحولی قوه قضائیه بر  توجه به ترک فعل ها و شناسایی گلوگاههای فساد و  حمایت از مدیران ریسک پذیر  اظهار داشت: باید در حوزه ساخت و سازها، واگذاری ها و هم در حوزه مدیریت هایی که کم کم فساد یک مدیر و مجموعه ای را در بر می گیرد نظارت فیزیکی و الکترونیکی بیشتری توسط سازمان بازرسی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال سازمان بازرسی برای یک بار از طرح های واگذاری سازمانهای متولی اراضی استان لیستی تهیه و باهمکاری نهادهای مرتبط  بررسی لازم و اقدام قانونی معمول دارد تا نیازی به ورود دادستانی به این موضوعات نباشد.

وی به انتظارات مردم از سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت:  با توجه به شرایط اقتصادی و بازار و عدم ثبات قیمت ها مطالبه گری مردمی از جمله به این سازمان افزایش داشته که کار را برای سازمان بازرسی در پیگیری و حل آنها دشوار ساخته است.

دهشیری در پایان با تقدیر از زحمات سازمان بازرسی و حضور قوی در برخی از پرونده ها گفت: با دقت و نظارت بیشتر بر حسن اجرای قوانین و مقررات و پیشگیری می توان از تشکیل بسیاری از پرونده ها جلوگیری کرد.

شایان ذکر است در این بازدید دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیر کل زندان های استان یزد، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان نیز حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه