English

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح مطرح کرد:

تصفیه فاضلاب همدان در اقدامی بی نظیر

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح با اشاره به میزان مصرف سوخت نیروگاه، ضرورت گذراندن آموزش های مهارتی و تئوری توسط پرسنل نیروگاه و .. از تصفیه فاضلاب همدان در اقدامی بی نظیر سخن گفت.

 تصفیه  فاضلاب همدان در اقدامی بی نظیر

به گزارش خبرگزاری موج همدان، عبدالمجید دیناروند، مدیرعامل نیروگاه  شهید مفتح با بیان اینکه در اقدامی بی نظیر فاضلاب همدان تصفیه شد،‌ گفت: فاضلاب در حال حاضر با تناژ 1700 مترمکعب بر ساعت با پیمودن مسیری 48 کیلومتری   از شهر همدان  وارد نیروگاه می شود  و با طی کردن فرایندهای مرتبط وارد برج های خنک کن تر می شود.

از 27 حلقه چاه موجود در نیروگاه تنها دو حلقه فعال است و آن نیز برای امور نظافت و شستشو و ...  استفاده می شود

وی با اشاره به برج هایی که به عنوان برج خشک در نیروگاه مورد استفاده قرار می گیرند، گفت:طراحی و تکنولوژی و نحوه نصب  به کار رفته در این برج ها به گونه ای است که طراحان و مهندسان ژاپنی از آن الگوبرداری کرده اند

نصب برج های هیبریدی با این مشخصات تاکنون سابقه نداشته است. خنک کاری اصلی توسط برج های خشک انجام شود و برج های ترنیز به  عنوان برج های کمکی در فرایند، در مواقعی که برج خشک نتواند خنک کاری لازم را انجام دهد وارد عمل می شوند وعملا با این طراحی 80 درصد آب مصرفی در برج های تر صرفه جویی می شود.

این اتفاق در واحد یک افتاده است و در واحد 2 نیز به زودی بهره برداری خواهد رسید

 

میزان مصرف گاز نیروگاه ها کاملا مشخص و تعریف شده است

وی با اشاره به اینکه سه حوضچه بزرگ در نیروگاه وجود دارد که دارای وظایفی تعریف شده هستند، عنوان کرد: این سه حوضچه ابتدا آب های جاری را وارد خود می کنند و در نهایت در حوضچه سوم به عنوان آرامش، آب شفاف و تمیزی را در اختیار سفره زیرزمینی قرار می دهند. در حوضچه سوم چندین حلقه چاه وجود دارد که مستقیما آب حوضچه را به سفره های زیرزمینی متصل می کند .لازم به ذکر است یادآوری شود که در سال گذشته حدود 15 متر سطح آب های اطراف حوضچه افزایش پیدا کرده بود.

با توجه به میزان گاز تولیدی و در نظر گرفتن مصارف شهری و صنایع،‌  نیروگاه ها نیزاز سهم مشخصی برخوردار می شوند که هر یک از نیروگاه ها تنها مجاز به استفاده از آن مقدار مشخص و تعیین شده هستند.

از آنجاییکه خیلی از نیروگاه ها با دوسوخت به فعالیت خود ادامه می دهند، افزود: نیروگاه شهید مفتح مانند نیروگاه های مشابه خود با سوخت گاز و مازوت کار می کند زمانی که سوخت گازبرای نیروگاه صفر مترمکعب درنظرگرفته شده است از سوخت مازوت علیرغم هزینه های تعمیراتی بالای این موضوع، برای تامین و تولید  برق استفاده می کند.

 

ضرورت گذراندن آموزش های مهارتی و تئوری توسط پرسنل نیروگاه

دیناروند با بیان اینکه در سال های اخیر کارکنان نیروگاه از طریق آزمون های سنجش به نیروگاه ورود پیدا کرده اند،‌ مطرح کرد: پرسنل به محض ورود به نیروگاه تحت آموزش های تئوری مرتبط قرار می گیرند.

این آموزش ها به گونه ای است که عملا باید در عرصه نیروگاه اتفاق بیفتد و طی 3 ماه توسط مسئولین مشخص شده در هر سطح به کارکنان ارائه می شود. بعد از گذراندن این دوره هر یک از پرسنل وارد مرحله بعدی آموزش یعنی آموزش ضمن خدمت می شوند و همراه با دیگر پرسنل مهارت های لازم را به دست می آورند. کسی که تجربه ای 20 ساله  در نیروگاه دارد را می توان نیرویی توانمند، نیروگاهی و قابل ثمردهی محسوب کرد.

 

نیروگاه دارای قابلیت توسعه است

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه دارای قابلیت توسعه است و می تواند  واحد های دیگری را در خود جای دهد،‌گفت: از آنجاییکه عمده درآمد استان همدان و اقتصاد این استان حول کشاورزی رقم می خورد،‌ می توان موضوع و یا بخش های دیگری را نیز به موازات آن  مورد توجه قرار دارد تا برای استان دارای آورده باشد.

این مهم می تواند با توجه به بخش صنعتی اتفاق بیفتد و سبد درآمدی استان با تکیه بر کشاورزی و صنعت محقق شود و در این مسیر از افزایش  فضاهای صنعتی مشابه بهره برد و نیروگاه مفتح می تواند این ظرفیت را به وجود آورد و شماری زیادی از مهندسان و تحصیلکرده های نیروگاهی را تربیت کند.

این نیروگاه با تامین برق استان همدان و بخشی از استان های همجوار حدود 2 درصد برق ایران را تامین می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی