English

عباس مویدی مطرح کرد؛

میناب نخستین مقام سطح زیر کشت میوه چیکو در کشور

مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: استان هرمزگان با توجه به شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب مستعد کشت میوه‌های گرمسیری داخلی و خارجی به ویژه درخت چیکو است همچنین میناب مقام نخست سطح زیر کشت امسال با برداشت ۴۰۰تن میوه چیکو از آن خود کرده است.

میناب نخستین مقام سطح زیر کشت میوه چیکو در کشور

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس مویدی مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: شهرستان میناب با توجه مقام نخست سطح زیر کشت درسالجاری ۴۰۰تن میوه چیکو از باغ‌ها برداشت کرده و زمینه برای صادرات این محصول به کشورهای همسایه دارد.

عباس مویدی  افزود:  درخت چیکو در آب‌ و هوای گرم و مرطوب یا خشک به ویژه اقیلم های ساحلی رشد و ثمردهی می کند و با مصرف انواع کودها بطور معمول با وزن معمولی ۱۰۰-۴۰۰ گرم به رنگ زرد تا قهوه‌ای روشن، سفت و مزه آن خیلی شیرین، آبدار و طعم اسیدی بسیار کمی دارد .

وی تصریح کرد: یکی از روش‌های رایج تکثیر محصول چیکو در شهرستان میناب از طریق پیوند زدن بر روی پایه کرول بوده و طبق تحقیقات انجام شده میوه چیکو دارای کربوهیدرات، پروتئین، چربی، فسفر، کلسیم، آهن، ویتامین ث و مواد قندی و بیشترین مصرف آن به‌صورت تازه خوری است.

در این باره یکی از محققان بخش تحقیقات زراعی و باغی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان نیز گفت: چیکو یک درخت گرمسیری از خانواده Sapotaceae با نام علمی Manilkara zapota است که به سرما حساس بوده و نوار ساحلی استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان مکان مناسبی برای پرورش آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه