English

استاندار قم:

غربالگری و بیماریابی با جدیب دنبال شود

استاندار قم گفت: زنجیره انتقال کرونا در صورتی قطع خواهد شد که علاوه بر برنامه‌های فعلی، مسئله غربالگری و بیماریابی نیز با جدیت دنبال شود.

غربالگری و بیماریابی با جدیب دنبال شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه کرونا در یک هفته اخیر شرایط بسیار سختی را رقم زده بود، اظهار کرد: پس از این هفته سخت امروز شاهده به تثبیت رسیدن شیب صعودی بستری‌های کرونایی هستیم.

استاندار قم اضافه کرد: اما همچنان وضعیت بیماران بدحال رو به افزایش است که می‌تواند به تداوم روند صعودی فوتی‌ها نیز بینجامد.

وی افزود: ما در استان نیاز به تشدید نظارت‌ها داریم و برخی اماکن مانند پاساژها را تعطیل نکرده ایم، اما این اماکن نباید روال عادی خودشان را داشته باشند.

استاندار قم در عین حال به برخی اماکنی که دستورالعمل‌های بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند اشاره کرد و گفت: در هر صورت آمار نشان می‌دهد که نیاز به مراقبت‌های بیشتری وجود دارد.

سرمست درباره پرسنل اداری استان و پیشنهاد کاهش تعداد افرادی که سر کار حاضر می‌شوند بیان کرد: کم کردن تعداد نیروها لزوما به معنای صیانت از نیروی کار نیست، چراکه این کاهش می‌تواند به تراکم بیشتر ارباب رجوع بینجامد، اما در عین حال و تاکنون از ظرفیت دورکاری در استان استفاده شده و این امر ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مسئله دورکاری پرسنل اداری بویژه برای بیماران زمینه‌ای، افراد سالمند و همچنین بانوان شاغل باید در دستور کار بماند.

استاندار قم اظهار کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد آن است که باید یک آمار واحد درباره مسائل کرونا در استان داشته باشیم، در عین حال که کمیته نظارت نیز باید برای هفته آینده گزارشی دقیق از وضعیت خود بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت ارائه کند.

استاندار قم با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تداوم  محدودیت‌ها در استان قم تا پایان هفته جاری گفت: درخواست استان برای تمدید مجدد یک هفته ای این محدودیت‌ها با توجه به وضعیت فعلی و آمار موجود به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شده است.

خط قرمز مسؤولان استان حفظ سلامتی و جان مردم

وی خطاب به مردم استان گفت: خط قرمز بنده و همه مسؤولان استان، حفظ سلامتی و جان مردم است، البته خود مردم هم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا ما در مبارزه با کرونا پیروز باشیم.

سرمست در عین حال به اهمیت اقناع افکار عمومی برای استفاده از ماسک و رعایت دیگر دستورالعمل‌ها اشاره کرد و گفت: در عین حال که استفاده از ماسک در ادارات استان باید 100 درصدی باشد، باید برای اقناع عمومی مردم در زمینه استفاده از ماسک هم به اطلاع رسانی‌های بیشتر و تبیین دقیق‌تر وضعیت توجه داشت و آن را اجرایی کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه