English

مرتضی بختیاری:

کمیته امداد در چهارسال گذشته ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه طبق برنامه ابلاغی به این نهاد میبایست در طول 5 سال 350 هزار شغل ایجاد کنیم، افزود: خوشبختانه توانستیم طی 4 سال 500 هزار شغل ایجاد کنیم.

کمیته امداد در چهارسال گذشته 500 هزار شغل ایجاد کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، مرتضی بختیاری صبح امروز چهارشنبه در سفر به استان کردستان و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: یکی از محورهای کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت حرمت و تکریم برای نیازمندان است.  

 رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده در سال جاری برای 200 هزار شغل از سوی این نهاد برای مددجویان زیرپوشش در کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه توانمندسازی، رکن اول اشتغال، بعد مسکن و سپس فرهنگ سازی روحیه کار و تلاش در میان مددجویان است، افزود: براساس ماده 83 برنامه ششم، کمیته امداد باید سالانه 70 هزار اشتغال در کشور ایجاد کند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: بر این اساس سال 96 که سال اول برنامه بود، 170 هزار اشتغال، سال دوم برنامه 148 هزار و سال سوم برنامه که پارسال بود 175 هزار و 900 شغل ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه برنامه ما برای سال جاری 200 هزار شغل است، اضافه کرد: در بحث اعتبارات، در مجلس دهم برای اشتغال کمیته امداد، دولت سه هزار و 500 میلیارد تومان در لایحه بودجه 99 پیش بینی کرده بود که مجلس یک هزار و 400 میلیارد تومان اضافه کرد و این رقم به چهار هزار و 900 میلیارد تومان رسید.

بختیاری گفت: از محل اشتغال روستایی هم حدود 600 میلیارد تومان جذب شد و اکنون 6 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه داریم که امیدواریم بتوانیم 200 هزار شغل ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: براساس برنامه ابلاغی در طول پنج سال باید 350 هزار اشتغال ایجاد شود که تاکنون که سال چهارم است 500 هزار اشتغال ایجاد شده ضمن اینکه 60 درصد اشتغال ایجاد شده روستایی است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: یکی از راهبردهای اصلی ما اشتغال خانگی است چرا که بصورت میانگین 64 درصد خانواده‌های تحت پوشش ما دارای سرپرست خانم هستند بنابراین وقتی سرپرست خانم باشد اگر اشتغال داخل خانه باشد شغل اصلی آنها که مادر بون تحت شعاع اشتغال قرار نمی‌گیرد و اشتغال تحت شعاع مادر بودن قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه