English

با دستور ابوالفضل طیبی؛

تبدیل سه موج شکن در منطقه مارینا کیش به اسکله تفریحی

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با تاکید بر لزوم افزایش جاذبه های محیطی وگردشگری جزیره کیش از تبدیل سه موج شکن موجود در منطقه مارینا به اسکله های تفریحی خبر داد.

تبدیل سه موج شکن در منطقه مارینا کیش به اسکله تفریحی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ابوالفضل طیبی مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در جمع خبرنگاران ضمن بازدید از روند عملیات اجرایی این پروژه گفت: توزیع مناسب گردشگران و ایجاد جاذبه های گردشگری در بخش های مختلف جزیره کیش موضوعی است که به رشد اقتصادی این جزیره و شهروندانش کمک شایانی می کند.

وی افزود: پس از بهسازی وبازسازی اسکله سیمرغ در محدوده ساحل سیمرغ بر آن شدیم از سه موج شکن موجود در منطقه مارینا سه اسکله تفریحی زیبا بسازیم. 

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش تصریح کرد: پس از انجام بررسی های کارشناسانه به لحاظ استحکام وشرایط این موج شکن‌ها، عملیات اجرایی این سه موج شکن دردستور کار حوزه فنی وعمرانی شرکت عمران، آب وخدمات کیش قرار گرفت.

به گفته طیبی این موج شکن‌ها در منطقه شرق جزیره واقع شده است و در اولین گام عملیات اجرایی در یکی از آنها  با مساحت یک هزار و 400 متر مربع و طول 65 متر آغاز شد که این اسکله در مراحل پایانی قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات اجرایی موج شکن دوم آغاز شده و ساخت سومین اسکله نیز بلافاصله پس از آن انجام می شود گفت: این اسکلهها با تکمیل عملیات عمرانی و زیباسازی محیطی به یکی از زیباترین تفرجگاه ها و محل تردد شهروندان وگردشگران و پهلوگیری قایق های کوچک تفریحی تبدیل می شوند. 

گفتنی است در این پروژه، نسبت به کف سازی با استفاده از کف پوشهای بتنی خاص و نورپردازی در کف و دیواره اقدام شده و سعی شده است که با طراحی زیبا زمینه تامین فضای آرام جهت بهره برداری بازدید کنندگان را فراهم آورد.

همچنین با مطالعاتی که بر روی نحوه نورپردازی این اسکله ها انجام شده طراحی به گونه ای است که با عدم انعکاس نور در دریا، مشکلات زیست محیطی برای آبزیان نداشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه