English

هشدار درباره اوج دوباره کرونا در مازندران

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره اوج دوباره کرونا در مازندران هشدار داد.

هشدار درباره اوج دوباره کرونا در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، بر اساس اعلام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل با شناسایی و بستری ۷۲ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی استان، مجموع بستری شدگان این بیماری، به ۴۳۵نفر رسیده که از این تعداد ۱۲۱بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت درمان‌های تخصصی و تنفسی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:شبانه روز گذشته، ۶۲بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه، بستری و در این مدت ۷۰نفر با بهبودی نسبی، برای ادامه درمان در منزل مرخص شدند.

سیدعباس موسوی با اشاره به بستری ۳۲۵بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: در حال حاضر ۹۰بیمار با علائم حاد تنفسی، توسط کادر درمانی متخصص در بخش‌های آی سی یو مراکز درمانی استان مراقبت می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: با توجه به کم شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و برخی از اصناف، احتمال بالا رفتن آمار‌های مبتلایان در روز‌های آینده می‌رود.

موسوی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده رعایت نکردن پروتکلها، مجبور می‌شویم بعضی از صنوف را تعطیل کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز از شناسایی و بستری ۱۰بیمار جدید با احتمال ابتلا به کووید۱۹، شبانه روز گذشته در چهار بیمارستان زیر پوشش این دانشگاه اشاره کرد و گفت: شمار کل بیماران بستری در مراکز درمانی بابل، عدد ۱۱۰ را نشان می‌دهد.

سیدفرزاد جلالی افزود: ۱۳بیمار با بهبودی نسبی، در این مدت ترخیص شده و ۳۱بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت درمان‌های تخصصی و تنفسی قرار دارند.

به گفته رییس دانشگاه‌ علوم پزشکی بابل، بر اساس شواهد بالینی، کووید۱۹ جهش یافته و به نوع جدیدی تبدیل شده که نگرانی‌هایی از جمله سرایت پذیری بالا و قدرت آلودگی بیشتر از یک نفر، درگیری افراد سنین پایین (کودکان و نوجوانان) با این ویروس و نیز افزایش مرگ و میر را به وجود آورده است.

جلالی با اشاره به نبود دارو و واکسن موثر برای بیماری کرونا و نیز توزیع تعداد محدودی واکسن آنفلونزا میان افراد اولویت دار، همچنان بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در تجمعات و شستشوی مداوم دست‌ها تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه