English

مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

حال سینماهای قم خوب نیست/سینما از سبد فرهنگی خانوار قم خارج شده است

مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: در شرایط فعلی، حال سینماهای قم خوب نیست.

حال سینماهای قم خوب نیست/سینما از سبد فرهنگی خانوار قم خارج شده است

محمدکاظم رضوانی در گفتگو با خبرنگار موج از قم در خصوص آخرین وضعیت سینماهای قم اظهار داشت: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی در مورد وضعیت قرمز قم، بسیاری از سینماهای این شهر از ابتدا غیرفعال بوده‌اند و در وضعیتی که تا حدی شرایط مناسب‌تری داشتیم، تنها سه سینما شامل ونوس و شهر آفتاب و شهید آوینی فعال بود.

مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: سینمای تربیت نیز در حال بازسازی و تغییر و تحول است، همچنین سینمای کانون در قم با تغییر مدیریت مواجه شده و به زودی مدیریت جدید آن معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه سینما از سبد فرهنگی خانوار قم خارج شده است و خانواده‌ها رغبت زیادی به سینما ندارند و به شبکه نمایش خانگی روی آورده‌اند و از نظر آماری در 6 ماه سال گذشته نسبت به امسال فروش قابل توجهی نداریم.

رضوانی بیان کرد: سینماهای قم در 6 ماه نخست سال گذشته بیش از 2 میلیارد تومان درآمد بابت اکران‌های نوروزی و استقبال مدارس داشتند و امسال این درآمد زیر 100 میلیون تومان رسیده و استقبالی از سینما نمی شود و اگر کمک‌های حمایتی نباشد، سینماهای قم از چرخه فعالیت خارج می‌شوند.

وی در مورد پرداخت تسهیلات ویژه کرونا خاطرنشان کرد: برای هر سالن بخش خصوصی مبلغ 10 میلیون تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت 6 ماهه اختصاص یافت که مجدد پرداخت این تسهیلات تمدید می‌شود.

مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: همچنین تسهیلاتی برای کارکنان سینما و افراد تحت پوشش در شرایط کرونایی تعیین شد، به شرط اینکه نیروها اخراج نشوند.

وی ادامه داد: این وام و تسهیلات باز هم جوابگوی زنده نگاه داشتن چراغ سینما نمی‌شود، چرا که مخاطب سینما از دست رفته است و باید تصمیم اساسی‌تری گرفته شود.

رضوانی عنوان کرد: بخش سینماداران با توجه به ثبت نام در سامانه کارا در جهت دریافت تسهیلات کرونایی معرفی می‌شوند، در این راستا موسسات سینمایی و دفاتر فیلم‌سازی دارای مجوز و شرایط لازم 16 میلیون تومان وام و تعدادی نیز وام 6 میلیون تومانی درافت کردند.

وی بیان کرد: تاکنون مبلغ 440 تسهیلات ویژه دوران کرونایی برای مشاغل فرهنگی و سینمایی معرفی شده است و این حمایت‌ها در بخش‌های هنری فرهنگی و هنری ادامه دارد.

مسئول امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: در سینماهای قم 1850 صندلی فعال داریم و برای افزایش ظرفیت، سه پروژه سینمایی در دست اجراست و برخی از سالن‌ها در حال تجهیزند.

وی تصریح کرد: سینمای باغ موزه دفاع مقدس یکی از این مجموعه‌هاست و منتظر اعتبارات لازم هستیم تا سیستم دیجیتال نصب شود، همچنین پروژه بازار شهر دارای 4 سالن سینما در دست اقدام است و به ظرفیت‌های قم افزوده می‌شود.

رضوانی خاطرنشان کرد: پروژه سینمای نور نیز سومین پروژه در دست اجرای قم است، البته با توجه به عدم استقبال مردم از سینما و شرایط کرونایی، در این عرصه با احتیاط سرمایه گذاری می‌شود.

وی گفت: در شرایط فعلی، حال سینماهای قم خوب نیست و علاقه‌مندان به هنر و سرمایه‌گذاران توجه بیشتری به سینما داشته باشند تا به روزی برسیم که جمع‌های گرم و صمیمی در سینماها دوباره شکل بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه