English

معاونت بنیاد و حفظ ونشر آثار دفاع مقدس استان اصفهان:

جنگ ۸ ساله دفاع مقدس مانند گنجی ناتمام شدنی برای ملت است

معاونت بنیاد و حفظ ونشر آثار دفاع مقدس استان اصفهان گفت: جنگ 8 ساله دفاع مقدس مانند گنجی ناتمام شدنی برای ملت است.

جنگ 8 ساله دفاع مقدس مانند گنجی ناتمام شدنی برای ملت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، بخشی در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت:در بیان قهرمانی های رزمندگان دفاع مقدس همین بس که یک سانتی متر از خاک ایران به تصرف دشمن نرسید.

وی اضافه کرد: ابتدای جنگ 15 کیلومتر از خاک ایران به تصرف دشمن درآمد که رزمندگان دفاع مقدس تمامی آن خاک عزیز  را باز پس گرفتند.

بخشی گفت: نیروهای شرکت کننده در جبهه 65% از نیروهای مردمی بودند که با رهبری های پیامبرگونه امام راحل به پیروزی رسیدیم.

وی بیان کرد:همه دشمنان بر این باور بودند که بر اساس حساب سرانگشتی خودشان در این جنگ نابرابر ایران باید شکست می خورد؛ در ابتدای جنگ جهت آزمایش و آموزش رزمندگان کسی امور جنگ را در دست گرفت که صلاحیت نداشت و مفتضحانه از ایران فرار کرد.

معاونت بنیاد و حفظ ونشر آثار دفاع مقدس استان اصفهان گفت: به گفته امام خمینی جنگ جهادی ما اعتقادی بود و بر مبنای دفاع از کشور بود به همین دلیل دفاع مقدس نام گرفت.

بخشی ادامه داد: سرمایه های ارزشمندی را در راه حفظ اسلام  از دست دادیم و 172 هزار شهید دفاع مقدس  و هفده هزار شهید ترور تقدیم این نظام و انقلاب شده است و در بمباران ها 16 هزار نفر به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: در زمان های ابتدایی جنگ پانزده کیلومتر از خاک ایران به تصرف خاک دشمن درآمد که رزمندگان قهرمان ایران جوانمردانه تمامی آن خاک را پس گرفتند و از آن پس یک سانتی متر نیز به دشمن واگذار نشد.

معاونت بنیاد و حفظ ونشر آثار دفاع مقدس استان اصفهان گفت: در زمان هر کدام از شاهان ایران 800 هزار کیلومتر خاک  ایران در هفده تهدید یا جنگ کوچک از دست آنها خارج شد.

بخشی اضافه کرد: به فرموده رهبری دو آسیب تحریف و فراموشی دفاع مقدس را تهدید می کند که باید دقت فراوانی نسبت به این امر مهم داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال چهل سالگی دوران دفاع مقدس است و از سوم خرداد تا 23 اسفند مناسبت های مختلف برای چهلمین سالگرد در نظر گرفته شده است.

معاونت بنیاد و حفظ ونشر آثار دفاع مقدس استان اصفهان شهرستان خمینی شهر را از شهرهای برتر در دفاع مقدس برشمرد و اضافه کرد: در موزه دفاع مقدس بخشی برای این شهرستان در نظر گرفته ایم.

شورای عمومی خمینی شهر

بخشی در پایان عرایض خودبه وصیت نامه شهید آیت الله اشرفی اصفهانی اشاره کرد و گفت: شهید اشرفی که امام خمینی علاقه خاصی به ایشان داشتند دوبار در مورد اهمیت حجاب در وصیت نامه خود  سفارش نموده است و تلاش متولیان فرهنگ جنگ بیان خاطرات وارزش های شهداء  است که نباید به وادی فراموشی سپرده شود.

در ادامه سید محمد حسین محمدی فشارکی با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا ادامه داد: شهرستان خمینی شهر از ظرفیت عظیم 15 هزار رزمنده برخوردار است که مجمع رزمندگان اسلام شهرستان سال گذشته آغاز به کار کرد و به عنوان عضو شورای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت خمینی شهر ثبت شد.

در این جلسه که مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان حجت الاسلام عروجی حضور داشت مقرر شد اداره تبلیغات اسلامی خمینی شهر نسبت به تشکیل کارگروه مراسم مذهبی که در آن به بررسی آسیب های برخی از مراسم در حوزه مذهبی می پردازد اقدام نماید.

در پایان جلسه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی شهر با توجه به برگزاری بزرگداشت آیت الله سید محمد باقر درچه ای از شهردار شهر درچه درخواست کرد کمیته ای در خصوص محوریت برگزاری این کنگره بزرگ  با محوریت امام جمعه شهر درچه حجت الاسلام موسوی تشکیل شود و فعالیت خود را آغاز نماید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه