English

در جلسه نظارت و پیگیری حقوق عامه مطرح شد؛

تاکید دادستان بندرعباس برای تشکیل کمیته ساماندهی کامیون های حمل شهری

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس بر لزوم تشکیل کمیته ساماندهی کامیونهای حمل شهری تاکید کرد و گفت: همه دستگاهها مرتبط ملزم به آماده سازی زیر ساختهای لازم مطابق با سامانه کنترل تردد بندرشهید رجایی خواهند بود.

تاکید دادستان بندرعباس برای تشکیل کمیته ساماندهی کامیون های حمل شهری

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس در جلسه ساماندهی وضعیت کامیونهای حمل شهری بر لزوم تشکیل کمیته ساماندهی کامیونهای حمل شهری و برگزاری جلسات مستمر این کمیته تاکید کرد و گفت: همه دستگاهها ملزم به آماده سازی زیر ساخت های لازم سخت افزاری و نـرم افزاری مطابق با سامانه کنترل تـردد بندر شهید رجایی  ACCESS CONTROL  میباشند.

قهرمانی به دستور العمل نظارت و پیگیری حقوق عامه اشاره کرد و اظهار داشت : به منظور پیگیری و نظارت برحسن اجرای قوانین و همچنین انجام اقدامات لازم در جهت مراقبت و صیانت از حقوق عمومی، کمیته ساماندهی کامیونهای حمل و نقل شهری در حداقل زمان ممکن با عضویت دستگاههای متولی تشکیل شود.

این مقام قضایی گفت: پس از تشکیل کمیته، کلیه امور نظارت بر حسن اجرای قوانین همچنین احصاء نقطه نظرات و دیدگاهای در فرآیند اجرای مصوبات مورد ارزیابی اعضای کمیته ساماندهی قرار خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس با بیان اینکه کلیه کامیون های که قصد عزیمت به بندر شهید رجایی را دارند می بایست دارای مجوز بارگیری یا بارنامه باشند اظهار داشت: اطلاعات کامیون ها از طریق ارگان های ذیربط و به شکل برخط به بندر شهید رجایی ارسال شود.

قهرمانی گفت: بدیهی است از ورود کامیون های که اطلاعات آن در سامانه ACCESS CONTROL  ثبت نشده باشد ممانعت بعمل خواهد آمد.

وی افزود: براساس اطلاع رسانی که پیشتر صورت گرفته با هرگونه تخلف نظیر عدم ثبت نام در سامانه، بارگیری غیر مجاز وخارج از نوبت که حقوق عامه رانندگان را تضییع کند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این جلسه ضمن تشریح طرح  ACCESS CONTROL  در بندر شهید رجایی، هدف از این اقدام مهم را هوشمندسازی دروازه های ورودی منطقه ویژه اقتصادی به منظور ساماندهی ورود کامیون و تریلرها برای تخلیه و بارگیری کالا و توزیع عالانه بار عنوان کرد.

وی اجازه ورود کامیون به بندر را منوط به دریافت اطلاعات بارنامه و مجوز بارگیری و ثبت آن در سامانه  برشمرد.

مدیر کل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان کامیون های حمل شهری را تابع شیوه نامه مذکور دانست و گفت: کامیونهای شهری نیز ملزم به رعایت تمامی دستورالعمل های مورد اشاره بوده و می باسیت از طریق شهرداری بندرعباس فرایند نوبت دهی و ارائه اطلاعات بر خط به سامانه کنترل تردد بندر ACCESS CONTROL را دنبال نمایند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی تبادل اطلاعات الکترونیکی در بستر نرم افزاری را عاملی مهم درجهت جلوگیری از تخلفات احتمالی و متضررشدن قشر زحمتکش رانندگان و جلوگیری از بارگیری غیرمجاز و خارج از نوبت دانست.

وی تاکید کرد: بمنظور ایجاد این ارتباط سیستمی و اجرای دقیق اهداف؛ تشکیل کمیته ساماندهی کامیونهای حمل شهری و برگزاری مستمر جلسات امری ضروری است.

براساس دستور دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بندرعباس تشکیل کمیته ساماندهی کامیونهای حمل شهری متشکل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری بندرعباس و اتحادیه انبارهای تجاری بعنوان اعضاء این کمیته مشخص و براساس تدوین برنامه ای نظامند نسبت به برگزاری جلسات مستمر این کمیته اقدام خواهند نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه