English

معاون شهرداری قم:

طرح سه شنبه‌های بدون خودرو در قم آغاز خواهد شد

معاون شهرداری قم تغییر ذائقه مردم برای عدم استفاده از خودروی شخصی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و گفت: یکی از برنامه‌های شهرداری قم برای تشویق مردم در استفاده نکردن از خودرو آغاز سه‌شنبه‌های بدون خودرو در قم است.

طرح سه شنبه‌های بدون خودرو در قم آغاز خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس ذاکریان در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه باید در سفرهای درون شهری به دنبال استفاده کمتر از خودروهای شخصی باشیم، اظهار کرد: متاسفانه امروزه خودروهای شخصی که در سطح شهر موجود هستند از ظرفیت و پتانسیل محورها و رینگ‌های ترافیکی شهر بیشتر هستند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم سهم ۱۳ درصدی سهم اتوبوسرانی در سفرهای درون‌شهری را مورد توجه قرارداد و افزود: امروز بیشترین سهم از سفرهای درون‌شهری به خودروهای شخصی با ۴۶ درصد اختصاص داشته درحالی‌که باید این سهم به حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده شود.

وی با بیان لزوم بازگشت به فرهنگ انسان‌محوری در حوزه حمل‌ونقل و احترام به حقوق عابرین پیاده، تصریح کرد: آغاز سه‌شنبه‌های بدون خودرو با حضور مسئولان و مدیران شهر می‌تواند گام مؤثری در تشویق شهروندان در شرکت در این پویش مردمی باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم سه‌شنبه روز اول مهرماه را آغاز این حرکت اعلام کرد و گفت: سه‌شنبه روز اول مهرماه و مصادف با روز جهانی بدون خودرو بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از ساعت ۱۶ الی ۲۲ تردد خودرو در خیابان شهدا ممنوع خواهد بود.

ذاکریان فرصت ایجادشده برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را در روز سه‌شنبه اول مهرماه آغاز توجه و احترام به اصالت انسان در شهر خواند و یادآور شد: اجرای پیاده راه‌های خیابان ارم، خیابان بهار و انقلاب نیز باهدف کاهش تردد خودرو و فرصت حضور عابرین پیاده در مرکز شهر طراحی و اجراشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه