English

معاون شهرداری قم خبرداد؛

کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در برخی از محورها

معاون شهرداری کاهش تصادفات منجر به فوت را در سال ۹۸ موردتوجه قرار داد و گفت: نصب و راه‌اندازی دوربین‌ها نظارتی در سطح شهر سبب کاهش چشمگیر و حتی ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در بعضی از محورها شده است.

کاهش 100 درصدی تصادفات منجر به فوت در برخی از محورها

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس ذاکریان با اشاره به اینکه در حوزه مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهری باید نظارت وجود داشته باشد، اظهار کرد: ازجمله موثرترین راه‌ها در کاهش تصادفات شهری نصب و استفاده از دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با ابراز خرسندی از عملکرد شهرداری در اجرای سامانه هوشمندسازی در شهر قم، افزود: در سال گذشته با نصب و راه اندازه ۱۱۰ دوربین ثبت تخلف، نظارتی و تردد شمار تحول بزرگی در حوزه نظارت هوشمند ترافیک در شهر قم اتفاق افتاد و تعداد دوربین‌های فعال در سطح شهر به عدد ۲۰۰ رسیده است.

وی ادامه داد: نصب و راه‌اندازی دوربین‌های ثبت سرعت و ثبت تخلف بلوار آیت‌الله بروجردی در کمتر از چهار ماه توانست تصادفات منجر به فوت را تا ۱۰۰ درصد و تصادفات جرحی و خسارتی را تا بیش از ۹۹ درصد کاهش دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه از توقف اجرای سامانه هوشمندسازی در شهر قم خبر داد و یادآور شد: یکی از راه‌های تأمین اعتبار موردنیاز برای خرید دوربین‌ها اختصاص ۴۲ درصد از درآمد حاصل از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی به شهرداری است.

ذاکریان با گلایه از عدم تخصیص سهم شهرداری از تخلفات راهنمایی و رانندگی، اضافه کرد: متأسفانه در سال ۹۷ از ۹ میلیارد تومان جریمه‌ای که از شهروندان در قم دریافت شده تنها ۲۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۸ هیچ مبلغی به شهرداری پرداخت‌نشده است.

وی هوشمندسازی سیستم‌های نظارتی را نیازمند اعتبارات ویژه دانست و تأکید کرد: شهرداری قادر به پرداخت هزینه سنگین سامانه هوشمند سازی نبوده و باید دولت نسبت به اصلاح فرایند اختصاص سهم شهرداری از اخذ تخلفات راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم را انجام دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه