English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت:

درخواست تعطیلی صنوف پرخطر به علت وضعیت فوق قرمز در قم

رئیس دانشگاه علوم پرشکی قم گفت: پیشنهاد یک هفته تعطیلی صنوف پرخطر بر اساس دستورالعمل ستاد ملی به منظور حداقل رساندن چرخش ویروس را در استان داریم و امیدواریم مسئولان استان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

درخواست تعطیلی صنوف پرخطر به علت وضعیت فوق قرمز در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمد رضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز در جلسه ویژه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس گفت: طی روز قبل شاهد یک پیک بزرگی در مورد کرونا در قم بودیم که بسیار ما را نگران کرد و در یک روز ۱۲۰ نفر از همشهریان قمی بستری شدند که آمار غیر قابل تصور و نگران کننده است.

وی افزود: در اسفندماه سال گذشته در پیک کرونا روزانه ۱۶۰ نفر بستری شدند و روز گذشته در قم ۱۲۰ نفر بستری داشتیم که این یک زنگ خطر است.

قدیر بیان کرد: آی سی یو بیمارستان‌ها کاملا پر شده و برخی بیماران خدمات ویژه را در اتاق‌های معمولی می‌گیرند تاب‌آوری نظام سلامت به مخاطره افتاده و باید همه مدیریت کنیم که این بحران رفع شود.

وی تاکید کرد: تمامی تجمعات باید تعطیل شوند و باز هم تکرار می‌کنیم مخالف برگزاری هرگونه تجمع حتی در اماکن باز هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: تفاوت پیک کرونا امروز با اسفند در این است که در آن ایام همه جا تعطیل شد اما امروز در حالی وارد این بحران می‌شویم که تمامی تجمعات و فعالیت‌های صنوف و غیره دایر بوده و جان مردم را تهدید می‌کنند.

وی گفت: شاید فاجعه‌ای در راه باشد و باید مسئولان استان جلوی این فاجعه را بگیرند چرا که کنترل کرونا فقط در دست دانشگاه علوم پزشکی نیست تمامی نهادها و سازمان‌ها باید کمک کنند.

قدیر تصریح کرد: اگر به ازای هر صد هزار نفر سه نفر بیمار بستری داشته باشیم شرایط ما قرمز می‌شود ولی روز گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴ برابر این عدد یعنی ۱۲ نفر بستری داشتیم که این وضعیت استان ما را فوق قرمز میکند.

وی افزود: نیازمند کمک نیروهای جهادی هستیم و در این خصوص با مسئولان مربوطه نیز جلساتی برقرار شده است ولی هنوز محقق نشده است.

قدیر اظهار کرد: بیمارستان‌های غیردولتی نیز باید آماده باشند تا در صورت نیاز از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پیشنهاد یک هفته تعطیلی صنوف پرخطر بر اساس دستورالعمل ستاد ملی به منظور حداقل رساندن چرخش ویروس را در استان داریم و امیدواریم مسئولان استان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: دو بیمارستان کامکار و فرقانی کاملاً به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است و  بیمارستان امیرالمومنین(ع) نیز در اختیار بیماران کرونایی میباشد، بیمارستان امام رضا علیه السلام نیز در آمادگی کامل به سر برده تا در صورت نیاز به بستری بیماران کرونایی، فعال شود

قدیر با بیان اینکه قصد کروناهراسی نداریم ولی در قبال سلامت مردم مسئولیم، در خصوص آخرین وضعیت کرونا در قم اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به بیست و چهارم شهریورماه ۱۲۰ تَن در بخش های مراکز مختلف درمانی قم و تحت نظر اورژانس بیمارستان بستری شدند.

وی ترخیص ۷۶ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند را مورد توجه قرار داد و گفت: در حال حاضر ۵۵۲ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان های قم بستری می باشند که حال ۹۹ تَن از آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۳ تَن مشکوک و با تشخیص احتمالی به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ تَن که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود جان خود را در قم از دست دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی