English

هزار و ۵۰۰ تعاونی در استان قم فعال هستند

دبیر اتاق تعاون استان قم گفت: درحال حاضر هزار و 500 تعاونی دراین استان مشغول فعالیت می‌باشند.

هزار و 500 تعاونی در استان قم فعال هستند

محمدتقی حاج ابراهیمی دبیر اتاق تعاون استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار موج قم، بیان کرد: 2 هزار و 500 اتحادیه و شرکت‌های تعاونی در استان قم به ثبت رسیده‌است که از این تعداد حدود هزار و 500 تعاونی فعال در حال فعالیت در سطح استان هستند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های مسکن راکد و غیرفعال نیستند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی هر شخص، مسکن است و به همین علت نسبت به سایر تعاونی‌های دیگر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

حاج ابراهیمی تصریح کرد: از سال 86 به بعد حدود 8 اتحادیه مسکن و 243 تعاونی مسکن مهر در استان قم شکل گرفت و در حال حاضر تعداد زیادی از تعاونی‌های مسکن مهر که رسالت خود را به اتمام رسانده‌اند، منحل شده‌اند اما مابقی اتحادیه‌ها به صورت فعال به کار خود ادامه می‌دهند.

وی یادآور شد: پس از اینکه از سوی مدیران ذی‌ربط اتمام پروژه مسکن مهر در استان قم اعلام شد، تعاونی‌های مرتبط با آن نیز به کار خود پایان داده‌اند اما تعاونی‌های فعال و پویا در این زمینه عضوگیری می‌کنند و ارزش و خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

دبیر اتاق تعاون قم در خصوص 600 واحد مسکونی پروژه مسکن مهر که در سال 98 دچار مشکلات قضایی شده‌اند، اظهار بی‌‌اطلاعی کرد و افزود: مرجع رسیدگی به پرونده‌های قضایی واحدهای احصا شده و مرتبط با تعاونی‌ها قوه قضاییه است

وی خاطرنشان شد: حل اختلاف و داوری در محدوده امور مربوط به تعاونی‌ها به صورت کدخدامنشی و صلح بین اعضاء و اتحادیه‌ها و بین تعاونی‌ها در سال 93 به تصویب رسیده‌است وطبق آن، داوری به معنای رسیدگی و حل و فصل اختلافات میان اعضاء یا سهامداران غیرعضو تعاونی‌ها با تعاونی مربوط یا تعاونی‌ها با یکدیگر یا اعضای اتاق‌های تعاون با اتاق مربوطه در خارج از دادگاه در اتحادیه‌های تعاونی و اتاق‌های تعاون است که طرفین اختلاف داوری را به موجب اساسنامه مورد عمل خود یا شرط ضمن عقد یا توافق بعدی به آن ارجاع نموده‌اند.

حاج ابراهیمی با بیان اینکه مراکز حل اختلاف زیر مجموعه اتاق تعاون تشکیل شده‌است، اظهار کرد: از سال 93 به بعد، فعالیت تمامی شرکت‌های تعاونی مسکن به جز 2 مورد به خصوص، در بازه زمانی 5 الی 8 سال تعریف شده‌است لذا در صورت نیاز، پس از اتمام فعالیت تعاونی یک تعاونی جدید در همان زمینه تشکیل می‌شود.

دبیر اتاق تعاون تصریح کرد: علت اصلی اجرای قانون تعیین مدت زمان فعالیت تعاونی‌‌ها، سوء مدیریت‌هایی بود که در گذشته، در فعالیت تعاونی کارکنان اتفاق افتاد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه