English

معاون امور تعاون وزارت تعاون در پاسخ به موج عنوان کرد:

تاکنون ۹۱ درصد از مسکن های مهر تعاونی‌ها تحویل شده است

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار موج در خصوص آخرین وضعیت تعاونی های مسکن های مهر و نحوه نظارت بر آنها گفت : با پیگیری های انجام شده رقم ۱۴ درصدی مسکن مهر متقاضیان که در دولت قبل تحویل داده شده بود هم اینک با رشد ۷۷ درصدی به ۹۱ درصد رسید.

تاکنون ۹۱ درصد از مسکن های مهر تعاونی‌ها تحویل شده است

به گزارش خبرگزاری موج ، محمد کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تعاون در پاسخ به سوال خبرنگار موج در مورد اینکه چرا هنوز تخلفاتی در واگذاری مسکن های مهر از سوی تعاونی ها صورت می گیرد؟ گفت: قبول داریم که هنوز این تخلفات وجود دارد ولی در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد تعاونی‌های مسکن در کشور مشکل دارند و بسیاری از افراد در همین شرایط تورمی از طریق این تعاونی‌ها صاحب خانه شده اند بطوریکه آمار تحویل مسکن های مهر از ۱۴ درصد در به ۹۱ درصد رسیده است.

وی در مورد اخذ وجه اضافی از سوی تعاونی های مسکن از اعضا نیز گفت: ما برای اینکه تعاونی ها متضرر نشوند خودمان بودجه ای را برای جبران افزایش قیمت ها در نظر گرفته ایم و دیگر آنها حق ندارند پولی بابت افزایش قیمت مصالح و.... بگیرند. بنابراین چنانچه موارد تخلفی مشاهده شود ؛ اعضای تعاونی می توانند به هیات های استانی ما مراجعه و مراتب را پیگیری کنند.

وی با ذکر اینکه ۷۴۰ هزار پرونده مسکن مهر در کشور داشتیم که این رقم به ۱۴ هزار هزار پرونده کاهش یافته است گفت : تعاونی منحصر به جغرافیای کشور نیست و هم اینک سه میلیون تعاونی با ۲۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان فعالیت می‌کنند و در کشور ما ۹۴ هزار تعاونی با ۱۰ میلیون عضو و یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغل فعالیت می‌کنند. 

معاون وزیر تعاون تاکید کرد: یکی از بهترین‌ راه‌های مبارزه با آثار منفی رکود تورمی، توسعه تعاونی‌ها و تجمیع سرمایه‌های خرد است و در روزهایی که سرمایه مردم در بازار ارز، طلا و سرمایه که ریسک بالایی دارند هزینه می‌شود با اعمال مشوق‌ها می‌توان آنها را به بخش تعاون رهنمون کرد. 

کبیری در خصوص توسعه کمی تعاونی‌ها گفت: ۹۴ هزار تعاونی تولید، توزیع و خدمات در کشور فعالیت می‌کنند که ۲۵ هزار تا از این تعاونی‌ها در دولت تدبیر و امید تشکیل شده است. 

وی با تاکید براینکه در راستای توسعه کیفی و توانمندی تعاونگران، بودجه سال ۹۸ نسبت به سال ۹۶ در این بخش ۱۲ برابر افزایش یافته است گفت :  میزان تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال ۹۸ نیز نسبت به سال ۹۶ دو برابر شد و سقف صدور ضمانت‌نامه برای سرمایه‌گذاری در تعاون ۷۵ درصد افزایش یافت و از ۱۲ میلیارد تومان به ۲۱ میلیارد تومان رسید. 

وی  همچنین اشاره ای هم به زمان صدور مجوز برای ایجاد تعاونی ها کرد و گفت : پیش از این برای صدور مجوز شرکت تعاونی نیاز به مراجعات مکرر حضور بود، اما اکنون بدون نیاز به مراجعه حضوری، زمان صدور مجوز از ۷۰ روز به ۱۰ روز کاهش یافته است. 

کبیری درباره نوآوری در بخش تعاون نیز گفت: ۱۰ مرکز نوآوری برای حمایت از تعاونی‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هایی که خروجی تعاونی دارند فعالیت دارند و مهرماه امسال مرکز ملی نوآوری ایران (منتا) افتتاح می‌شود. 

معاون وزیر درباره اقدامات معاونت تعاون وزارت تعاون گفت: صندوق‌های خطرپذیر و جسورانه با سهم ۴۹ درصد دولت و ۵۱ درصد تعاونی‌ها به زودی راه‌اندازی می‌شود و طرح‌های تعاونی قابل انجام ظرف ۲ تا پنج سال را در اولویت ضمانت قرار می‌دهیم. 

وی  همچنین با ذکر اینکه خط اعتبار برای تعاونی‌های زنان و گروه‌های توان‌یاب با ۸ تا ۱۲ درصد درنظر گرفته شده است تصریح کرد: همچنین صدور ضمانت‌نامه سرمایه‌گذاری برای تعاونی‌های زنان تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و برای شرکت‌های تعاونی شهرستانی تا ۱۲ میلیارد تومان و برای تعاونی‌های مسکن تا ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته می‌شود. 

کبیری از بهره‌برداری ۳۸۳ طرح تعاونی در هفته تعاون با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومان و ظرفیت اشتغالزایی ۲۶ هزار اشتغال به صورت همزمان در کشور خبر داد.  

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه