English

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان اعلام کرد؛

افزایش ۱۲ درصدی جمعیت روستاها در استان اصفهان

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان ازافزایش 12 درصدی جمعیت روستاها در استان اصفهان خبر داد.

افزایش 12 درصدی جمعیت روستاها در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علی رحمانی بیان داشت: جمعیت روستاهای استان اصفهان بر اساس برنامه چشم انداز و با توجه به توسعه زیر ساخت‌ها، ۱۲ درصد نسبت به سرشماری سال ۹۵ افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به توسعه عمرانی، اشتغال زایی، تسهیلات و حمایت های دولت در هفت سال گذشته، افزایش ۱۲ درصد جمعیت روستایی استان که در گذشته به دلیل تبدیل روستا به شهر و بی توجهی به این بخش‌ها کاهش یافته، جبران می‌شود.

علی رحمانی با بیان اینکه توسعه روستایی به کاهش مهاجرت و افزایش ایجاد اشتغال و میل به زندگی در روستا منجر شده است، اظهار داشت: مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستا به شهر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که افزایش ضریب امنیت اجتماعی و کاهش حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی رهاورد تلاش مسئولان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: حرکت مردم روستاها به شهر باعث بروز مشکلات زیادی از جمله تغییر فرهنگ و ماهیت‌های زندگی بر پایه معیارهای ایرانی و اسلامی خواهد شد و با افزایش شهرنشینی آسیب‌های زیادی مثل کاهش امنیت اجتماعی و افزایش ناهنجاری‌ها به کشور وارد می‌شود.

به گزارش موج، براساس آمار موجود در سال ۱۳۵۷ و در اوایل انقلاب اسلامی ۷۰ درصد از جمعیت ایران در روستاها سکونت داشتند اما هم اینک ۲۶ درصد از جمعیت کشور معادل ۲۰ میلیون ایرانی در روستاها زندگی می‌کنند.استان اصفهان با پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت افزون بر ۶۱۰ هزار نفر است که ۹۳۵ روستای اصفهان بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه