English

مدیرعامل شرکت گاز مازندران:

۹۲ درصد جمعیت روستایی مازندران از نعمت گاز برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، 99 درصد جمعیت شهری و 92 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار شدند.

 92 درصد جمعیت روستایی مازندران از نعمت گاز برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، جعفر احمدپور به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : در حال حاضر از 58 شهر بزرگ و کوچک مازندران ،55شهر و از 2هزارو 893روستای استان که قابلیت گاز رسانی دارند ،2هزارو 20 روستای پرجمعیت از نعمت گاز برخوردارند.

وی تصریح داشت : در 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی 20هزار کیلومتر لوله گذاری و 760هزار علمک در مازندران نصب شده است و در حال حاضر یک میلیون و 370هزار نفر مشترک گاز در استان هستند.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه سه شهر بلده ، آلاشت و گزنک و همچنین 448روستای مناطق کوهستانی و ییلاقی استان در مرحله گاز رسانی قرار دارند، گفت: بر اساس برنامه تا پایان سال 98 طرح های گازرسانی روستاها و شهرها به پایان می رسد.

احمدپور با بیان اینکه 425روستای مناطق کوهستانی هزار جریب نکا و بهشهر، بخش لاریجان و کجور و بلده نور در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند، بیان داشت: اگر چه هزینه گاز رسانی در این مناطق بسیار سنگین است، اما دولت مصصم است تا این انرژی مهم را به همه هموطنان برساند.

وی دلیل بالا رفتن هزینه سرمایه گذاری در اجرای طرح های گاز رسانی را افزایش قیمت لوله ها و در نتیجه مبلغ قرار داد پیمانکاران عنوان کرد و توضیح داد: به دلیل اعمال تحریم ها و نوسانات قیمت ارز لوله های مورد نیاز برای گاز رسانی از متری حدود 20 هزار ریال به 80 هزار ریال افزایش یافته است.

گازرسانی به 105 روستای مازندران در دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه در دهه فجر گازرسانی به 105 روستا آماده افتتاح داریم، گفت: 148 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده که تاکنون 106 میلیارد هزینه کردیم که با این پروژه ها 7 هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: در 40 سال قبل اصلا بحث گاز و گازرسانی وجود نداشته و ما از نقطه صفر شروع کردیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران ادامه داد: دولت عزم خود را جرم کرده تا گازرسانی به همه روستاهای بالای 20 خانوار استان انجام شود.

وی با بیان اینکه 92 درصد روستاها در استان گازدار هستند، یاد آور شد: 7/99 درصد شهرهای استان گازدار هستند.

احمدپور بدهی پیمانکاران را بیش از ۱۵۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بدهی به پیمانکاران تقریبا به روز شده و در حال پرداخت است.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها مشکلاتی را فراروی اجرای پروژه ها اجرا کرده است افزود: افزایش قیمت ها از جمله مسائلی است که با آن روبر هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران، با اشاره به برنامه های ۱۰۰ روزه شرکت گاز اظهار داشت: ۱۰۵ روستا در استان آماده گازرسانی است و برای اجرای آن ۱۴۸ میلیارد تومان هزینه صرف شده است.

وی با اشاره به وقفه کار گازرسانی به دلیل افزایش قیمت ها در برخی مناطق افزود: در پیمان های جدید پیش پرداخت برای پیمانکاران درنظر گرفته شده است.

احمدپور میزان مطالبات از بخش های خانگی، تجاری و دولتی را ۱۶۷ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: تعامل دستگاه های مختلف می تواند این شرکت را در وصول مطالبات کمک کند.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۸۹۳ روستا از مجموع سه هزار و ۶۱۹ روستای استان قابلیت گازرسانی دارند افزود: در حال حاضر ۹۲ درصد از روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه