English

فلش پیک کرونا در کرمانشاه به سمت بالا در حرکت است

در حال حاضر تعداد بستری‌های کرونا از 170 نفر در هفته گذشته به 280 نفر رسیده و هم‌اکنون سه شهرستان هرسین، پاوه و ثلاث باباجانی در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برند و این یعنی یک علامت خطر بزرگ اوج‌گیری دوباره کرونا در کرمانشاه پیش رو است.

فلش پیک کرونا در کرمانشاه به سمت بالا در حرکت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست ستاد کرونا در کرمانشاه ضمن هشدار سیر صعودی کرونا در استان، ابراز داشت: متأسفانه در پی افزایش آمار 100 نفره مبتلایان به این بیماری، برخی بخش‌های کرونا در مراکز درمانی کرمانشاه که تعطیل‌شده بود، دوباره فعال‌شده است.

وی بابیان این مطلب که وضعیت استان کرمانشاه در بحث کرونا زرد است، خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون سه شهرستان هرسین، پاوه و ثلاث باباجانی در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برند و سایر شهرستان‌ها وضعیت زرد و سفید دارند و با این ارقام افزایشی ابتلا، قطعاً طی هفته‌های آتی آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در کرمانشاه نیز افزایش خواهد یافت.

مرادی در ادامه نسبت به هم‌زمانی شیوع کرونا و آنفلوانزای فصلی در پاییز و زمستان نیز هشدار داد و اعلام داشت: هم‌اکنون 800 تخت ویژه بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان فعال است که از این تعداد تخت تنها 60 درصد آن اشغال‌شده و این آمار نشان می‌دهد این تعداد تخت بیش‌ازحد نیاز است اما بازهم با توجه به‌احتمال افزایش مبتلایان در پاییز این تعداد تا 1400 تخت افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: به‌تبع افزایش تخت‌ها تا 1400 تخت، تمامی امکانات ازجمله تخت‌های ICU، دستگاه‌های اکسیژن ساز و سایر امکانات درمانی نیز برای درمان و رسیدگی بهتر به بیماران کرونایی افزایش‌یافته و همچنین امکانات لازم درمانی برای گروه‌های در معرض خطر هم پیش‌بینی‌شده است.

وی از شناسایی 218 هزار و 980 سالمند بالای 60 سال در استان، 19 هزار و 575 بیمار دیابتی، 9795 بیماری کلیوی، 24 هزار و 190 بیمار پری دیابتیک و 54 هزار و 365 بیمار مبتلابه فشارخون کنترل نشده به‌عنوان گروه‌های در معرض خطر ابتلا به کرونا در کرمانشاه خبر داد و گفت: در حال حاضر شناسایی این گروه‌ها صورت گرفته و متناسب با جمعیت آن‌ها امکانات درمانی ویژه برای آن‌ها هم در نظر گرفته‌شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه