English

ضرورت فعالیت کمیته قیمت گذاری زمین و مسکن در یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تورم مطرح حدود ۷۷ درصدی در حوزه زمین و مسکن تصریح کرد: چنین تغییرات و تورمی لزوم بازنگری در قیمت ها را به تناسب شرایط و اوضاع به خوبی مشخص می کند و ضرورت دارد کمیته قیمت گذاری فعال باشد.

ضرورت فعالیت کمیته قیمت گذاری زمین و مسکن در یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: هدف نهایی ورود به حوزه اراضی و املاک، ساماندهی معاملات این حوزه در بستری سالم و با آرامش خاطر برای مردم است.

وی در  نشست ساماندهی و نظارت بر دلالان حوزه زمین و مسکن با اشاره به راه اندازی سامانه سیما 724 در استان و تعیین سقف قیمت در برخی از مناطق بر لزوم تسریع در قیمت گذاری در سایر مناطق تاکید کرد و گفت: قیمت گذاری با هدف حمایت از سرمایه های مردم صورت گرفته است.

وی با اشاره به تورم  مطرح حدود ۷۷ درصدی در حوزه زمین و مسکن تصریح کرد: چنین تغییرات و  تورمی لزوم بازنگری در قیمت ها را به تناسب شرایط و اوضاع به خوبی مشخص می کند و ضرورت دارد کمیته قیمت گذاری فعال باشد.

دهشیری انجام معاملات در بستری سالم و مطمئن را از مهمترین ویژگی های سامانه سیما 724 دانست و افزود: در کوتاه ترین زمان ممکن سامانه های کاربردی شهرداری، ثبت اسناد و املاک و مسکن و شهرسازی به این سامانه متصل خواهند شد.

وی اظهار داشت: انجام استعلامات لازم جهت معامله از نقاط قوت سامانه یکپارچه معاملات املاک است  که می تواند در افزایش اطمینان در خرید و فروش موثر باشد.

وی از مردم به عنوان اعتبار و ضمانت اصلی در اجرای این طرح یاد کرد و گفت: قطعا حمایت مردم از ثبت معاملات در سامانه سیما ۷۲۴ دست دلالان و سودجویان این حوزه را از بازار زمین و مسکن کوتاه خواهد کرد که عواید آن به جامعه باز می گردد.

دهشیری افزود: ضمانت اجرایی بعدی این سامانه اتحادیه مشاورین املاک، شهرداری، ثبت اسناد و املاک و اداره صنعت، تجارت و معدن هستند که باید فعالانه در این حوزه حضور داشته باشند و دادگستری نیز تمام قد از این موضوع حمایت می کند.

وی افزود: با توجه به تغییرات بازار بورس قطعا سرمایه های سرگردان به حوزه زمین و خودرو وارد خواهد شد که باید آن را مدیریت کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم به روزرسانی این سامانه تاکید کرد و گفت: باید از نظرات کارشناسان و نخبگان استفاده کرد تا این سامانه بتواند پاسخگوی همه نیازهای حوزه زمین و مسکن باشد.

وی تصریح کرد: هدف نهایی ورود به حوزه اراضی و املاک، ساماندهی بنگاههای مشاور املاک و معاملات این حوزه در بستری سالم و با آرامش خاطر برای مردم است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: این طرح در گام اول توانست شتاب افزایش قیمت ها را کنترل کند اما قطعا باید با خرد جمعی و بررسی زوایای مختلف آن به جلو حرکت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه