English

موج گزارش می‌دهد؛

افشای سودآوری ۲۱ هزار میلیاردی ستاره خلیج فارس

با افشای نامه‌ی مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس به مدیرعامل هلدینگ تاپیکو، میزان سود عملیاتی این پالایشگاه در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 21 هزار میلیارد ریال عنوان شده که بیانگر رشدی دو برابری در سود عملیاتی و رشدی حدودا 40 برابری در سود خالص این شرکت است.

افشای سودآوری 21 هزار میلیاردی ستاره خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، شرکت تاپیکو از زیرمجموعه‌های بزرگ شستا با افشای نامه‌ی «محمدعلی دادور» مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس به «محمود مخدومی» مدیرعامل این هلدینگ، جزییات تاثیر تخفیف نرخ خوراک بر پالایشگاه ستاره خلیج فارس را اعلام کرد.

ماجرا از این قرار است که در 23 مرداد امسال وزارت نفت دستورالعمل تعیین قیمت خوراک و پنج فرآورده اصلی را به تصویب رساند و طبق این دستورالعمل، مبنای محاسبه نرخ نفت خام از میانگین محموله‌های صادراتی منطقه خلیج فارس به میانگین ماهانه محموله‌های صادراتی نفت ایران تغییر کرد.

این تغییرات سبب افزایش سودآوری شرکت نفت ستاره خلیج فارس شده است و طبق نامه‌ی افشا شده سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری 21 هزار و 891 میلیارد ریال و و سود خالص نیز 8 هزار و 358 میلیارد بوده است.

افشای نامه نفت ستاره

بر طبق نامه‌ی منتشر شده سود عملیاتی و سود خالص شرکت نفت ستاره خلیج فارس در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب  11 هزار و 32 میلیارد ریال و 213 میلیارد ریال بوده است که رشدی دو برابری در سود عملیاتی و رشدی حدودا 40 برابری در سود خالص را نشان می‌دهد.

این اتفاق بار دیگر لزوم توجه به نهضت پالایشگاه سازی ایرانی و ارزش آفرین بودن تبدیل خوراک خام به فرآورده را نشان می‌دهد.

گفتنی است از نظر سهامداری تاپیکو ۴۹ درصد، صندوق پس انداز کارکنان صنعت نفت ۳۳ درصد و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز ۱۸ درصد از سهام شرکت نفت ستاره خلیج فارس را در اختیار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه