English

رئیس کل دادگستری استان قم خبر داد:

تشکیل کمیته پیشگیری از جرایم سایبری در سطح استان قم

رئیس کل دادگستری استان قم از تشکیل کمیته پیشگیری از جرایم سایبری در سطح استان قم خبر داد و گفت:‌ این کمیته به استناد بند 5 اصل 156 قانون اساسی با موضوع اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی تشکیل شده است.

تشکیل کمیته پیشگیری از جرایم سایبری در سطح استان قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری استان قم از تشکیل کمیته پیشگیری از جرایم سایبری در سطح استان قم خبر داد و گفت:‌ این کمیته به استناد بند 5 اصل 156 قانون اساسی با موضوع اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی تشکیل شده است؛ این کمیته با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم و با هدف تقلیل و کنترل آسیب های فضای مجازی، که از زمره جرایم نوظهورند فعالیت خواهد کرد.

مظفری تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم بر نظام آموزشی در سال تحصیلی جدید، ضرورت دارد اعضای این کمیته تدابیر و تمهیدات لازم را در خصوص مصون ماندن کاربران خود به خصوص دانشجویان و دانش آموزان عزیز، از جرائم و آسیب های پیش رو در دستور کار قرار دهند.

وی از متولیان نظام آموزشی استان در سطوح حوزی، دانشگاهی و آموزش و پروش خواست تا ضمن ارسال نظرات و پیشنهادات خود به دبیرخانه کمیته، مصوبات این کمیته را به جدیت مد نظر قرار داده و تمهیدات لازم را برای عملیاتی شدن آنها به کار گیرند.

رئیس کل دادگستری قم تصریح کرد: اکثر جرائم در فضای مجازی مربوط به بد اخلاقی های اقتصادی و جرائم غیر اخلاقی است و مسلما ارتقاء آگاهی‌های عمومی نقش به سزایی در پیشگیری از وقوع این جرایم دارد.

وی تاکید کرد: از ویژگی‌های مشترک این جرایم، پنهان بودن هویت واقعی مجرمان است که با پوشش های مختلف متقلبانه، اقدام به تطمیع و اغفال قربانیان خود می‌نمایند. از این رو لازم است ارتقاء بخشی آگاهی‌های عمومی و افزایش سواد رسانه‌ای شهروندان با استفاده از ظرفیت کارشناسان و رسانه‌های استانی؛ مورد توجه جدی واقع شده و در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه