English

راه‌اندازی دفتر دادرسی الکترونیک در دادسرای کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از راه‌اندازی دفتر دادرسی الکترونیک در دادسرای مرکز استان خبر داد.

راه‌اندازی دفتر دادرسی الکترونیک در دادسرای کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، شهرام کرمی با اعلام خبر راه‌اندازی دفتر دادرسی الکترونیک در دادسرای کرمانشاه، اظهار کرد: توسعه سامانه‌های الکترونیک در سال‌های اخیر همواره از اهداف قوه قضائیه بوده که با توجه به گسترش روزافزون فرهنگ الکترونیک در جامعه، از ضروریات عصر حاضر است.

وی تصریح کرد: در این راستا دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه، با همکاری اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی کرمانشاه، اقدام به راه‌اندازی دفتر دادرسی الکترونیک در دادسرای عمومی و انقلاب کرده است.

دادستان کرمانشاه در رابطه با کارکرد این دفتر الکترونیک عنوان کرد: با بهره‌برداری از دفتر دادرسی الکترونیک دادسرای کرمانشاه، ازاین‌پس ارتباط صوتی و تصویری قضات دادسرا با زندانیان، از طریق ویدئو کنفرانس فراهم می‌شود.

وی در خصوص مزایای اجرای این طرح هم گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی دفتر دادرسی الکترونیک حذف فرایند انتقال زندانیان و کاهش تردد آنان بین زندان و دادسرا است که در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا ابتلا احتمالی آن‌ها به بیماری‌های مسری مانند کرونا حین انتقال را کاهش می‌دهد.

کرمی عنوان کرد: کاهش خطرات و هزینه‌های انتقال متهمان، امکان ارائه درخواست‌های زندانیان به‌صورت رودررو به قضات در کمترین زمان، کاهش زمان تحقیق از متهمان محبوس و به‌تبع آن کاهش زمان رسیدگی به پرونده از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح است.

دادستان کرمانشاه در پایان یادآور شد: انجام این اقدامات موجب افزایش سرعت دادرسی و حذف فرآیندهای زمان‌بر در مراحل تحقیق از متهم می‌شود و درنهایت کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کیفری را به دنبال دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه