English

پیشگیری از زمین خواری و صیانت از حقوق بیت المال با اقدام به موقع دستگاه‌ها امکان پذیر است

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: پیشگیری از زمین خواری و صیانت از حقوق بیت المال با اقدام به موقع دستگاه ها امکان پذیر است.

 پیشگیری از زمین خواری و صیانت از حقوق بیت المال با اقدام به موقع دستگاه‌ها امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری ، رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه پیشگیری از زمین خواری و صیانت از حقوق بیت المال با اقدام به موقع دستگاه ها امکان پذیر است تاکید کرد: ثبت به موقع اراضی ملی و دولتی و زمین ها و مستقلات مرتبط با دستگاه ها در سامانه ملی تعیین شده و همچنین به روز رسانی نقشه های استانی می تواند نقش به سزایی در کاهش تصرفات غیرقانونی اراضی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به موقعیت استان قم از جهت وجود بارگاه کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و امامزادگان و بقاع متبرکه، بخش عمده ای از این اراضی مرتبط با موقوفات است که مقرر گردیده اداره اوقاف با قید فوریت ضمن ثبت اطلاعات اراضی موقوفه در سامانه اوقاف و نشان دار کردن این املاک در نقشه های استانی، نسبت به انتشار و توزیع این نقشه ها در سازمان های استانی و واحدهای صنفی اتحادیه املاک با هدف اطلاع رسانی به شهروندان به منظور جلوگیری از خرید و فروش غیرقانونی این املاک اقدام نماید.

رئیس کل دادگستری استان قم تصریح کرد: با توجه به تأکید رئیس محترم قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی قاطع در برخورد با پدیده زمین خواری و تعرض به منابع دولتی و عمومی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سازمان بازرسی استان موظف گردیدند با جدیت پیگیری های لازم را در دستور کار قرار داده و در صورت دریافت هرگونه گزارش و مشاهده هرگونه تخلف با قید فوریت از طریق دادستانی اقدام تا برخورد قاطع و به موقع صورت پذیرد.

مظفری از شهروندان خواست تا در این خصوص گزاشات خود را از طریق سامانه جامع اطلاعات مردمی قوه قضاییه (سجام) به آدرس اینترنتی sajam.scpd.ir ارسال نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه