English

پیام استاندار قم به مناسبت درگذشت محمد عرب

استاندار قم با صدور پیامی درگذشت مرحوم حاج محمد عرب را تسلیت گفت.

پیام استاندار قم به مناسبت درگذشت محمد عرب

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام بهرام سرمست به شرح زیر است:

در ایام حزن و اندوه عزای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، خبر درگذشت مبارز نستوه و پیشکسوت نهضت اسلامی، ابوالشهید مرحوم "حاج محمد عرب " موجب تأسف و تأثر گردید.

پیام ادامه یافته است: آن مجاهد دلسوز جزء چهره های برجسته و از خادمان سخت کوش و با اخلاص نظام جمهوری اسلامی بود که سالیان متمادی از عمر پرثمر خود را در راه اعتلای انقلاب اسلامی و خدمتگزاری در سنگرها و عرصه های مهم سیاسی واجتماعی از جمله در دستگاه دیپلماسی کشور مصروف داشته و رجاء واثق دارم تلاش های صادقانه و خدمات ارزشمند آن مرحوم نزد ایزد منان محفوظ و مأجور خواهد ماند.

پیام حاکیست:‌ اینجانب فقدان جانسوز این عزیز فرهیخته را به خانواده محترم و دوستان و همرزمان ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و توفیق همنشینی با سید و سالار شهیدان و فرزند شهیدشان و برای بازماندگان معزز صبر و بردباری مسألت دارم.

حاج محمد عرب دیپلمات سابق و فعال سیاسی و نخستین معاون وزیر امور خارجه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شب گذشته دارفانی را وداع گفت.

عرب، از سال ۱۳۴۰ وارد عرصه مبارزات سیاسی نهضت اسلامی شد، وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شهر قم رفت و همانجا ساکن شد. بعد از مدتی به عضویت حزب جمهوری اسلامی درآمد و مسئولیت آموزش نظامی سپاه قم را برعهده گرفت.  کمی بعد به عنوان شهردار این شهر منصوب شد و بعد از فرمان امام راحل به تشکیل شورای شهر در اردبیهشت سال ۵۸ به عضویت شورای شهر قم درآمد.

وی پس از فاجعه ۷ تیر سال ۱۳۶۰معاون علی اکبر ولایتی، وزارت امور خارجه شد. وی نخستین معاون وزیر امور خارجه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود. تا سال ۶۴ در این پُست ماند.

وی نخستین معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ریاست حجت الاسلام تسخیری بود. بعد از این دوره  از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دُبی را برعهده داشت. بعد از بازگشت از دُبی ریاست مجمع جهانی اهل البیت را در قُم برعهده گرفت و به عضویت حزب موتلفه اسلامی درآمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه