English

معاون استانداری قم:

بانک‌ها مهمترین منبع تامین سرمایه مورد نیاز واحدهای صنعتی هستند

معاون استانداری قم بانک‌ها را مهمترین منبع تامین سرمایه مورد نیاز واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: مجموعه بانک‌های دولتی و تجاری استان تا قبل از سال ۹۶ نقش اثرگذاری در تولید نداشتند.

بانک‌ها مهمترین منبع تامین سرمایه مورد نیاز واحدهای صنعتی هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهرداد غضنفری در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال از سوی دولت برای جبران خسارات کرونا به قم ابلاغ شده، اظهار کرد: تاکنون ۷۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و ۴۰ درصد پرداخت شده است.

وی به تشریح رویکرد اقتصاد استان پرداخت و گفت: فعالیت و اشتغال واحدهای تولیدی، بازگرداندن واحدهای راکد و تعطیل به چرخه فعالیت، ارتقای ظرفیت واحدها و توسعه و ایجاد واحدهای جدید تولیدی، سیاست استان در زمینه اقتصادی است.  

غضنفری خاطرنشان کرد: تا سال گذشته ۴۶ واحد صنعتی و تولیدی راکد و تعطیل احیا شدند که امسال به ۵۶ واحد خواهد رسید.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

معاون استاندار قم  از وجود ۳۸۵ طرح نیمه تمام صنعتی هم در این استان خبر داد و تاکید کرد: اتمام این طرح‌ها به ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد که در صورت راه‌اندازی ۱۰ هزار تَن را مشغول به کارخواهد کرد.

این مسئول اضافه کرد: تا سال ۹۶ مجموعه بانکی استان یکهزار میلیارد ریال به بخش صنعت پرداخت کرده بود، اما در ۲ سال گذشته این میزان به ۳۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

غضنفری خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز بانک‌های خصوصی پا به این عرصه نگذاشتند و این در حالی است که ۴۰ درصد منابع بانکی استان در بانک‌های خصوصی است.

 وی در ادامه به طرح‌های صنعتی و کشاورزی هفته دولت اشاره کرد و گفت: ۳۲ طرح صنعتی و ۲۷ طرح کشاورزی با هزینه سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و برای یک هزار نفر شغل ایجاد کرد. وی افزود: در یک سال گذشته در مجموع ۲۶۶ طرح اقتصادی در استان به بهره برداری رسید که موجب اشتغال سه هزار و ۸۰۰ تَن شد.

معاون استاندار قم در پایان تاکید کرد: به علت اجرای سیاست‌های فوق نرخ بیکاری با کاهش هشت دهم درصدی به ۱۰ و دو دهم درصد رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه