English

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد:

آماده باش بیش از ۲ هزار کارگر برای نظافت شهر در تاسوعا و عاشورای حسینی در اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: بیش از 2هزار کارگر برای نظافت شهر در تاسوعا و عاشورای حسینی در اصفهان آماده باش هستند.

آماده باش بیش از 2 هزار کارگر برای نظافت شهر در تاسوعا و عاشورای حسینی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسین امیری در مورد آماده باش نیروهای شهرداری برای روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: سازمان آتش نشانی با تمام نیروها و حوزه خدمات شهری با 2600 کارگر برای جمع آوری زباله در تاسوعا و عاشورای حسینی آماده باش خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از کرونا یک کار همگانی است و اینکه شهرداری در این زمینه به تنهایی تمهیداتی انجام دهد میسر نیست، گفت: در ایام محرم بیش از دو هزار بنر در سطح شهر برای فرهنگ سازی نصب شد و برای مراکز پرتردد محدودیت ایجاد شد به طوریکه ورود و خروج به ناژوان از شش عصر ممنوع است، همچنین در حاشیه پل خواجو و سی و سه پل محدودیت ایجاد و 30 درصد از روشنایی پارک ها کاهش پیدا کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: دلیل لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، امسال مجوز هیچ ایستگاه صلواتی برای محرم صادر نشده است و به جای این موضوع مقرر شد مجوز برپایی ایستگاه های نما و نوا با موضوع پخش عزاداری امام حسین (ع) در نقاط مختلف شهر صادر کنیم که برای بیش از 100 ایستگاه جواز صادر شده است.

وی افزود: شهرداری در دوران کرونا هزینه های زیادی برای تامین مواد ضدعفونی و تهیه ماسک انجام داد، همچنین کمک به مستاجرانی که در فضاهای شهرداری دچار زیان شدند با اعمال تخفیف دو تا چهار ماهه به صورت کامل یا 50 درصدی به آنها کمک شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به موضوع آبیاری فضای سبز شهر اصفهان هم اشاره و تصریح کرد: 55 میلیون مترمکعب آب برای فضای سبز شهر نیاز داریم که بالغ بر 33 میلیون مترمکعب مصرف کنونی است و بیش از 20 میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب صورت می گیرد.

افزایش زباله گردهای شهر با شیوع کرونا

وی بیان کرد: طی 4 ماه گذشته با شیوع کرونا و کاهش فعالیت های اقتصادی، زباله گردی در همه شهرهای کشور از جمله اصفهان افزایش داشته است که ما با این موضوع برخورد می کنیم.

امیری ادامه داد: برخی افراد به حوزه جمع آوری زباله های قابل بازیافت ورود می کنند که این کار را برخلاف اصول بهداشتی و انسانی می دانیم بنابراین چندین خودروی حمل زباله در این مورد توقیف شده است.

وی در مورد مادی های شهر اصفهان گفت: 311 کیلومتر طول مادی های شهر اصفهان است، در بخش اعظم آنها طی یک سال گذشته توانستیم آب جاری کنیم و درختانی که در این مسیر بودند و آبرسانی نشده بودند از طریق مادی آبرسانی شد. 

این مقام مسئول افزود: در برخی مادی ها به مدت 15 ساله آب جاری نشده بود و مسیر، گلوگاه ها و نقاطی که بسته شده بود باز شد که مادی فدن یکی از مادی هایی بود که بیش از 15 سال مسیر آن بسته شده بود اما همکاران ما در منطقه یک، مسیر مادی را باز کردند و آب از این مسیر تا خیابان بیدآبادی، میدان باهنر و میدان شهدا جاری است. 

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه امسال خشکسالی نسبت به سال های قبل کاهش داشته است و در مقایسه با سال 96 که با بحران خشکسالی روبرو بودیم خشک شدن درختان به شدت کاهش یافته است، گفت: آسیب رساندن به درخت می تواند عوامل گوناگونی داشته باشد و الزاما ناشی از خشکسالی نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه