English

پیاده راه‌های یزد در جهت ترویج فرهنگ پیاده روی بازسازی می‌شود

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: پیاده راه‌ها با تلاش زیاد شهرداری و شورای شهر بازسازی می‌شود تا در دسترس همه بویژه معلولان باشد و همه اقشار مختلف در راستای تحرک افزایی از آن استفاده کنند.

پیاده راه‌های یزد در جهت ترویج فرهنگ پیاده روی بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، در نشستی که امروز، دوشنبه در شورای اسلامی شهر یزد و بصورت مجازی با فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور برگزار شد، شهر یزد بعنوان پایلوت نشان ملی شهر فعال ورزش کشور معرفی و تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه منعقد شد.

غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این نشست گفت: از اینکه یزد به عنوان پایلوت انتخاب شده، خرسندیم و ان شاءالله برای شهروندان و اقشار مختلف بخصوص بانوان و جوانان یزد ارمغان سلامتی را همراه داشته باشیم.

وی افزود: یزد شهر دوچرخه‌ها است، لذا سعی شده این برند حفظ شود و به همین منظور مسیرهایی بین یزد و شهر تفت در حال احداث است که قبلا متروکه و بلااستفاده بود و مسیرهای ورزشی و دوچرخه سواری را توامان خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین پیاده راه‌ها با تلاش زیاد شهرداری و شورای شهر بازسازی می‌شود تا در دسترس همه بویژه معلولان باشد و همه اقشار مختلف در راستای تحرک افزایی از آن استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: اینکه شهرداری‌ها به جای مدیریت عمرانی صرف، وارد امور دیگری نیز می‌شوند نشان از مدیریت یکپارچه شهری است و سلامت مردم را در بردارد و همه فعالیت‌های انجام شده محلات محور و همچنین مردم محور بوده و ان شاءالله این گونه اقدامات و المپیادهای ورزشی باعث تحرک بیشتر و سلامتی بیشتر جامعه شود.

یزد پایلوت شهر فعال ورزشی شد

همچنین شهردار شهر یزد جهانی یزد در این نشست گفت: خوشحالیم که شهر یزد به عنوان پایلوت شهر فعال ورزشی انتخاب می‌شود  و ان شاءالله شروعی برای شادی و سلامتی شهروندان یزدی باشد،  شهر فعال شهری است که برای همه سلایق، نیازها، گروه‌های سنی در سطوح مختلف فعالیت بدنی، برنامه و زیرساخت و خدمت داشته باشد.

جمال‌الدین عزیزی افزود: شهرهای فعال بر ابعاد زندگی شهری بسیار اثرگذار هستند و در شهر فعال توجه به گروه‌های سنی مختلف بسیار زیاد است و اثرات شهر فعال در سلامت روانی کاهش افسردگی و شور و شوق شهروندان بسیار ملموس است.

وی ادامه داد: اکنون که به دلیل کرونا شهروندان دچار آسیب‌های روانی و همچنین جسمی شده اند شروع این حرکت می‌تواند نقطه عطفی در بازگرداندن روحیه سلامتی باشد و ان شاءالله در شهر یزد کلیه فعالیت‌ها به درستی اجرا شده تا به عنوان الگویی برای دیگر شهرهای کشور عملیاتی شود.

شهردار یزد گفت: همکاری کلیه ارگان‌ها نقش مهمی در موفقیت بهتر این فعالیت‌ها دارد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و همکارانم در شهرداری همواره پیگیر پویایی و نشاط شهروندان بوده و هستند و کلیه فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود، در راستای سلامت جسمی و روانی جامعه است و امیدواریم شهر یزد به عنوان شهر ملی فعال در ورزش انتخاب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه