English

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان ناحیه دو اصفهان خبر داد:

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در اصفهان / ۱۰ امامزاده مجری طرح بصیرت عاشورایی

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان ناحیه دو اصفهان از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 10 امامزاده در اضفهان در ایام محرم خبر داد.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در اصفهان / 10 امامزاده مجری طرح بصیرت عاشورایی

حجت الاسلام روح الله بیدرام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم در اصفهان گفت: ۱۰ امامزاده مجری برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی این شهرستان درایام محرم هستند.

وی با اشاره به لزوم رعایت تدابیر بهداشتی، انتظامی و رعایت پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) اظهار داشت: سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه حضور فعال و مؤثر در فضای مجازی اجرا می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نقشه راه ماست، عنوان کرد: لازم است وجهه حسینی جامعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حفظ شود.

حجت الاسلام بیدرام همچنین با اشاره به نقش بقاع متبرکه در ترویج شعائر مذهبی و معارف عاشورایی مکتب امام حسین (ع) بیان داشت: هویت دینی و ملی ما با امامزادگان و بقاع متبرکه گره خورده و امامزادگان به نوعی محل برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی هستند.

وی با اشاره به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم مذهبی در فضای باز اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی در بقاع شاخص مستقر و از ظرفیت فضاهای روباز موجود در بقاع برای عزاداری استفاده می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان ناحیه دو اصفهان با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی تنها به عزاداری منحصر نیست، اضافه کرد: این طرح بخش‌های مختلفی از جمله سیاهپوش کردن معابر و بقاع متبرکه، محافل قرآنی، روضه‌های خانگی، ضبط و پخش برنامه مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه