English

معاون شهرداری قم خبرداد؛

برگزاری نماز ظهر عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با بیان اینکه نماز ظهور عاشورا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تعزیه‌خوانی در محرم امسال برگزار نخواهد شد و مراسم شام غریبان با محدودیت حداکثری برگزار می‌شود.

برگزاری نماز ظهر عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم امروز در نشستی با اصحاب رسانه که در سالن جلسان رضوان شهرداری قم برگزار شد، در خصوص اقدامات و برنامه‌های بخش‌های ستادی، اجرایی و عملیاتی شهرداری قم در ایام عزاداری سیدالشهدا گفت: امسال کلیه مراسمات در فضای باز برگزار خواهد شد و هیئات مذهبی از برگزاری مراسم عزاداری در فضاهای بسته خودداری کنند.

وی افزود: فضاهای باز موجود در کلیه دستگاه‌های دولتی، مدارس و روستاها و فضاهای باز شهری جهت برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا در اختیار هیئات مذهبی قرار خواهد گرفت و علاوه بر آن، هیچ‌گونه غذا و نذری بین مردم پس از پایان مراسم عزاداری توزیع نخواهد شد.

سامع با اشاره به عدم برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ماه‌های محرم و صفر، بیان کرد: ایستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی در راستای فضاسازی شهری به صورت یکپارچه به مناسبت ایام عزاداری امام حسین(ع) برپا خواهد شد اما جایگاهی برای استقرار و یا توزیع نذری برای مردم ندارد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به فراهم کردن تهمیدات ایمنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئات مذهبی، تصریح کرد: تبلیغات شهری جهت زیباسازی فضای شهر به مناسبت ایام عزاداری سیدالشهدا در دستور کار قرار گرفته‌است.

وی با اشاره به شکل‌گیری ستادهای منطقه‌ای در 8 منطقه جهت فضاسازی شهری و ارائه خدمات به هیئات مذهبی، اظهار کرد: 170 دستگاه مکانیزه جهت ارائه خدمات به مردم در مراسم عزاداری سیدالشهدا، استقرار خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک، اطلاع‌رسانی معرفی برنامه‌های شهری و هیئات مذهبی از طریق سامانه 137و استفاده از المان‌ها و نمادهای عاشورایی در شهر از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری قم جهت برگزاری مراسمات مذهبی در ماه محرم است.

سامع با بیان اینکه نماز ظهور عاشورا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تعزیه‌خوانی در محرم امسال برگزار نخواهد شد و مراسم شام غریبان با محدودیت حداکثری برگزار می‌شود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به اینکه ذبح قربانی در ایام محرم توسط هیئات مذهبی در سطح شهر نباید برگزار شود، تصریح کرد: هیئات مذهبی می‌توانند برای ذبح قربانی به صورت رایگان با کشتارگاه‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: استقرار 24 ایستگاه آتش‌نشانی در محل برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا در فصاهای باز، نصب 10 سیستم صوتی میدانی در راستای فضاسازی شهری جهت اطلاع‌رسانی، استقرار نیروهای نظارتی جهت جلوگیری از تجمع دست فروشان و ساخت و ساز غیرمجاز در ایام محرم از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری قم ‌است.

سامع از نصب پرچم‌های مشکی در خودروهای اتوبوس و تاکسی‌های خطی در ایام محرم خبر داد و بیان کرد: کلیه کارمندان و متصدیان و نیروهای خدوم شهرداری در این ایام شبانه‌روزی به عنوان خادم امام حسین(ع) در جهت برگزاری با شکوه مراسمات عزاداری در ایام محرم تلاش کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه