English

مداحان بهترین مروجان امر به معروف حتی در مقابله با کرونا باشند

امام جمعه بافق گفت: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت می‌توانند، بالاترین و بهترین مروجان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حتی در زمینه مقابله با کرونا باشند.

مداحان بهترین مروجان امر به معروف حتی در مقابله با کرونا باشند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حجت الاسلام سیدجوادسلیمانی امام جمعه بافق با اشاره به آغاز ماه محرم از جمعه این هفته و شیوع موج دوم ویروس کرونا در این شهرستان گفت: مداحان و مبلغان مذهبی خود را بر اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ملزم بدانند.

وی در جمع تعدادی از مداحان شهرستان با بیان اینکه اگر در مجالس  عزاداری سالار شهیدان استفاده از ماسک از سوی تعدادی از عزاداران رعایت نشده باشد ، مداحان و مسوول هیات‌ها این موضوع را تذکر دهند، افزود: در واقع این موضوع در نوع خود ترویج امر به معروف است .

وی یکی از دلایل و فلسفه قیام امام حسین(ع) را هم ترویج امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت می‌توانند، بالاترین و بهترین مروجان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشند. 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق ادامه داد: با توجه به ابلاغ شرایط خاص شیوع کرونا پروتکل‌های محرم از سوی نهادهای ذی ربط آنچه مهم است اجرای شیوه نامه‌ها از سوی مردم است، به نظر می رسد در این مسیر بهترین کسانی که می‌توانند در رعایت پروتکل‌ها نقش داشته باشند مداحان و اهل منبری ها هستند.

وی تصریح کرد: امروزه دشمنان فهمیده‌اند و حتی به زبان آورده‌اند که مبنا و قدرت جامعه شیعی به ۲  عنصر قیام سرخ حسینی و انتظار سبز مهدوی وابسته است و هیات های عزاداری مکان و مولد این انرژی و اعتقاد و مداحان یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار آن هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه