English

معاون استانداری قم:

تجربه مسکن مهر در طرح اقدام ملی مسکن استفاده شود

معاون استانداری قم گفت: طرح مسکن مهر، مشکل های زیادی را به همراه داشت و باید با استفاده از تجربه ها و تعامل دستگاه‌های اجرایی، مانع از بروز چالش‌هایی در تحقق طرح ملی مسکن شویم.

تجربه مسکن مهر در طرح اقدام ملی مسکن استفاده شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، محسن بهشتی در جلسه شورای تامین مسکن قم با اشاره به اینکه تامین زیرساخت‌ها و کاهش هزینه‌ها در موضوع جانمایی طرح اقدام مسکن ملی مورد توجه است، اظهار کرد: بر اساس قانون باید اقدام های لازم صورت پذیرد تا گرفتار برخوردهای سلیقه‌ای نشویم.

وی تصریح کرد: ایجاد شهر یا شهرک مسکونی جدید در قم، مشکل های فراوان و هزینه‌های بالایی در تامین زیرساخت‌ها به همراه دارد تا جایی که گاهی گران‌تر از قیمت زمین، با هزینه زیرساخت‌ها مواجه می‌شویم از این‌رو تقویت شهرهای کوچک و استفاده از بافت فرسوده و الحاق به قم در اولویت تامین مسکن در قم قرار بگیرد.

بهشتی عنوان کرد: می‌توان چند شهر کوچک در قم را به لحاظ تامین مسکن تقویت کرد و به ظرفیت‌سازی پرداخت و جمعیت‌پذیری شهر را افزایش داد، اینکه ۱۱ هزار و ۷۳۹ تَن در قم برای شهر امیرکبیر در نزدیکی استان مرکزی ثبت‌ نام می‌کنند نشان‌ دهنده ضعف در جانمایی است.

شهر جدید امیرکبیر به عنوان نخستین شهر جدید ویلایی کشور در کیلومتر ۷۰ محور بزرگراهی قم - اراک قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق، زمین دولتی وجود ندارد و باید راهکاری در تامین زمین اندیشید، طرح ملی مسکن قم زودتر از استان‌های دیگر شروع شده اما بسیاری از همکاری‌ها در تامین زیرساخت‌ها، شفاهی بوده و ممکن است مشکل هایی به دلیل نقض قوانین ایجاد شود.

معاون استاندار قم بیان کرد: هفت ماه از ابلاغ طرح مسکن ملی می‌گذرد و مشکل های مربوط به زیرساخت‌ها هنوز رفع نشده است، این طرح مصوبه هیات دولت است و شهرداری و راه شهرسازی و بنیاد مسکن و شورای شهر باید ۵۰ درصد از عوارض و تخفیف ها را تعیین تکلیف کرده و برای صدور پروانه از ظرفیت قانونی استفاده کنند.

بهشتی گفت: در خصوص تصفیه‌ خانه و فاضلاب مسکن ملی نیز اقدام های لازم مورد توجه باشد، بسیاری از مشکل های شهرک پردیسان با طرح‌های موقت حل‌شده است و باید برای اقدام ملی نیز تصفیه‌خانه و فاضلاب به‌ طور دائم دیده شود تا مشکل های گذشته تکرار نشود، در این خصوص برای سیستم‌های محلی فاضلاب نیز باید کاری تخصصی اتفاق بیفتد.

معاون استاندار قم افزود: در تامین گاز و برق نیز باید مصوبه هایی مورد توجه باشد، یکی دیگر از مسائل مهم نیز بیمه است تا مبادا در روند ساخت‌ و ساز برای کارگران و سازه دچار مشکل های جدی شویم.

وی در مورد مصوبه تامین مسکن کارگری در جوار شهرک‌ های صنعتی نیز تصریح کرد: تامین مسکن کارگری ارزان در قم باید طبق تراکنش‌های جغرافیایی مناسب شکل بگیرد، ما تجربه ایجاد مسکن در کنار واحدهای صنعتی در جهت کاهش هزینه‌های کارگری را داشتیم که می‌توان از آن استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه