English

نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی:

اعتبار عمرانی مازندران افزایش یابد

نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی خواستار افزایش اعتبار عمرانی استان مازندران شدند و پروژه‌های نیمه تمام استان را مربوط به طرح‌های ملی دانستند.

اعتبار عمرانی مازندران افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، رییس مجمع نمایندگان استان مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت:  کارگروه ویژه متشکل از نمایندگان برای رصد مسائل استانی  تشکیل شد.

مهدی سعادتی اظهار داشت :  کارگروه ویژه ای با حضور نمایندگان مردم استان از جمله بابایی، فرزانه، علیپور و باقرزاده (ساری، قائم شهر، نور و بابلسر) برای توسعه و جهش تولید در استان تشکیل شده و مسائل استان را دسته بندی می‌کند تا در بودجه ۱۴۰۰ گنجانده شده است.

نماینده آمل در این نشست مشکلات پسماند در شهرستان آمل را جزو دغدغه های اصلی عنوان کرد که به مرحله بحران رسیده و باید اعتباری ملی برای آن در نظر گرفته شود.

رضا حاجی پور  همچنین به گازرسانی به منطقه لاریجان، جاده هراز و ناتمام ماندن سد مخزنی هراز اشاره کرد و گفت: این سد طی مدت 10 سال تها 35 درصد پیشرفت داشته است که نیازمند نگاه ملی برای اتمام این طرحهاست.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار نیز در این نشت از دکتر نوبخت خواست مسائل استان ملی دیده شود و با افزایش ضریب اعتبار مشکلات اصلی استان حل می شود.

باقرزاده افزود: بیمه صیادان و کارگران صنعتی در گیلان صورت گرفته اما در مازندران هنوز این مسئله انجام نشده است.

نماینده مردم ساری در مجلس نیز افزایش ضریب بودجه استان برای حل مشکلات عمرانی و طرح های نیمه تمام را خواستار شد.

علی بابایی کارنامی با بیان اینکه بیمارستان ولایت ساری در بحث مقابله با کرونا تلاش زیادی کرد خواستار توجه شد و درباره بحث تاکام ساری تأمین بودجه را لازم دانست.

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود عمده‌ترین مشکل استان را عقب ماندگی طرح‌های زیرساختی ملی دانست و گفت‌: اکثر پروژه‌های نیمه تمام استان مربوط به طرح‌های ملی است.

محسن زارعی افزود: در حوزه کشاورزی نیز با وجود مساعدت دولت، همچنان مشکلات زیادی از جمله تامین آب وجود دارد که با تکمیل سد‌های نیمه کاره کمبود آب کشاورزی در استان مازندران زیر مرتفع خواهد شد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس یازدهم نیز پایین بودن اعتبار عمرانی را دلیل عقب ماندگی زیرساختی در استان مازندران دانست و گفت: در شرایط فعلی ضریب اعتبار استان مازندران از بودجه ملی حدود چهار درصد است که با وجود رشد حدود سه درصدی همچنان به نسبت جمعیتی به خصوص گردشگر پذیر بودن این خطه شمال کشور این اعتبارات ناکافی است.

علی علیپور خنکداری اجرای طرح راه آهن رشت - قائمشهر و برقی کردن راه آهن سراسری را از مطالبات استان مازندران بیان کرده است.

وی تکمیل بیمارستان رازی، ورزشگاه شهید وطنی و سالن پنج هزار نفری شهرستان جویبار مهد کشتی ایران را از دیگر مطالبات مردم حوزه انتخابیه اش اعلام کرد و افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این سه پروژه حدود یک هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سال جهش تولید خواهان حمایت از بخش کشاورزی شد و عدم صدور مجوز برای واردات برنج را در فصل تولید از مطالبات کشاورزان دانست و گفت: با وجود موافقت دولت مبنی بر عدم صدور مجوز واردات برنج در فصل تولید، همچنان واردات انجام می‌شود.

علی کریمی فیروزجایی طولانی شدن عمر پروژه‌های عمرانی را از دیگر مشکلات استان مازندران دانست و گفت: اجرای برخی از پروژه‌ها از جمله فاضلاب شهرستان بابل به حدود ۲۵ سال می‌رسد که نیاز است که دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام توجه بیشتری داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه