English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان قمی رضایت بخش نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به عنوان متولی بهداشت استان باید اعلام کنم که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان راضی نیستیم.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان قمی رضایت بخش نیست

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیامک محبی روز در چهل و نهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه از هر دو تستی که از افراد مشکوک به کرونا در قم انجام می‌شود، یک نفر مثبت می‌شود، اظهار کرد: اگر غفلت کنیم دوباره وضعیت کرونا در قم به شرایط اسفندماه سال گذشته باز می‌گردد.

محبی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی درکارخانه‌ها و کارگاه‌ها به ۶۹ درصد، در ادارات از ۷۶ به ۸۳ درصد، دفاتر پیشخوان از ۶۵ به ۵۰ درصد، کافی‌نت ها ۳۰ درصد و بانک‌ها ۶۰ درصد بوده‌ که این روند  بسیار نگران کننده‌است.

وی، با باین اینکه متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی درقم طی یک هفته اخیر کاهش یافته‌است، افزود: جایگاه سوخت در ۲۴ ساعت ۱۰ اخطار داده شده و به بانک‌ها ۱۵ اخطار داده شده‌است ضمن اینکه درروزهای اخیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فروشگاه‌ها از ۸۰ به ۵۰ درصد کاهش یافته‌است.

محبی اظهار داشت: درچند روز گذشته تست کرونای ۲۴ نفر ازکادر بهداشت و درمان و در یک ماه گذشته ۱۸۶ نفر از کادر بهداشتی استان مثبت بوده که ادامه این روند بسیار نگران کننده‌است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه رعایت مسائل پروتکل‌ها در مساجد قم تنها ۳۰ درصد است، گفت: استفاده از ماسک در هفته گذشته ۶۵ درصد بوده‌است که این موضوع نسبت به هفته قبل از آن، ۴ درصد کاهش یافته‌است که فرهنگ سازی برای استفاده از ماسک بسیار ضروری است.

وی اظهار داشت: شرایط برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در قم با ۹۲ درصد رضایت، از کیفیت مناسبی از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه